۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۹۵۰۶۰
کارشناس مسائل دینی:

عزاداری برای امام حسین، مورد بهره برداری سیاسی قرار نگیرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با تأکید بر لزوم مقابله جدی دستگاه های فرهنگی و روحانیت با انحراف جریان عزاداری های ماه های محرم و صف،ر گفت: گاهی استفاده از یک نماد و یا عکس بر روی پیراهن های سیاه و ترویج آن بین جوانان و مردم آسیب هایی به دنبال خواهد داشت که تا مدت ها هزینه و توان متولیان فرهنگ عمومی را می گیرد.
حجت الاسلام جاوري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محد حسین جاوری کارشناس مسائل دینی، امشب در مراسم سخنرانی مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرضا، استقامت در احیای دین را همانند جهاد در راه خدا دانست و اظهار کرد: دین، همواره در معرض آسیب و تعرض قرار دارد، و از همین جهت لازم است افرادی با تمام توان در برابر هجوم جریان های ضد دینی ایستادگی کنند.

 

وی در ادامه مناسک دینی را یکی از بهترین راه های نفوذ دشمنان در صفوف مسلمانان برشمرد و تأکید کرد: اسلام بر حضور در عرصه اجتماع اجرای مناسک عمومی تأکید دارد و این مسأله را نوعی قدرت نمایی و ابراز وجود می داند، اما دشمنان دین و افرادی که سود آن ها در بی خدایی مردم است تلاش دارند، با انحراف این مناسک، آن ها را از رونق انداخته، و به اهداف خود برسند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به بخش هایی از کتاب حماسه حسینی، اثر علامه مطهری، حضور متفکران و اندیشمندان را باعث حفظ سلامت عزا داری ها و سخنرانی های مذهبی دانست و تصریح کرد: حضور افرادی همچون مراجع تقلید، اساتید متعهد دانشگاهی و اندیشمندانی که دغدغه دینداری مردم را دارند، مانع ترویج عقاید باطل و خرافی در عزا داری ها می شود.

 

حجت الاسلام جاوری در بخش دیگری از سخنان خود هدف از قیام عاشورا را احیای دین و ترویج مناسک دینی دانست و گفت: هر یک از ما می توانیم مقلد خوبی برای امام خود باشیم به شرط آنکه، با مناسبات مادی قواعد الهی را تحلیل نکنیم و به دنبال کسب سود و منفعت از آن برای رضای خدا نباشیم.

 

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس، بهره برداری سیاسی را یکی از آفت های عزاداری برشمرد و عنوان کرد: عزا داری برای امام حسین(ع)، نباید مورد بهر برداری سیاسی قرار بگیرد، زیرا عزاداری محرم، ضامن سلامت معنوی جامعه است و باید تحت هر شرایطی، صداقت و پاکی آن حفظ شود.

 

کارشناس مسائل دینی در پایان، با تأکید بر لزوم مقابله جدی دستگاه های فرهنگی و روحانیت با انحراف جریان عزاداری های ماه های محرم و صفر گفت: گاهی استفاده از یک نماد و یا عکس بر روی پیراهن های سیاه و ترویج آن بین جوانان و مردم آسیب هایی به دنبال خواهد داشت که تا مدت ها هزینه و توان متولیان فرهنگ عمومی را می گیرد./868/202/ب3

ارسال نظرات