۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۹۵۴۶۹
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران:

تحصیل 120 هزار طلبه در حوزه علمیه خواهران/ کاهش مشکلات اجتماعی در گرو تقویت حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تربیتی مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: 120 هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور مشغول فراگیری علوم دینی هستند.
حوزه علميه خواهران سيرجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تربیتی مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود مدارس علمیه خواهران گلستان که در مصلی نماز جمعه گرگان برگزار شد، اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی تعداد طلاب خواهر در کشور کمتر از 300 نفر بود که به برکت پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، شاهد افزایش چشمگیر طلاب خواهر علاقمند به فراگیری علوم دینی هستیم.

 

وی افزود: در سال های قبل از انقلاب، حوزه علمیه قم که پس از حوزه نجف، دومین مرکز علم آموزی دینی در جهان تشیع بود، حدود 5 هزار طلبه داشت اما این تعداد طلبه در حال حاضر به بیش از 150 هزار نفر روحانی و طلبه در قم و 150 هزار نفر در کل کشور رسیده است.

 

معاون فرهنگی تربیتی مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور در ادامه وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه را اخلاق و رشد معنوی طلاب بیان کرد و اظهار داشت: وقتی جامعه روحانیت به سمت سعادت حرکت می‌کند که طلاب بتوانند نقش عملی و تأثیرگذار داشته باشند.

 

حجت الاسلام اسکندری افزود: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در زندگی فردی خود باید زندگی موفق و سرشار از معنویت داشته باشند تا اینکه بتواند در جامعه سایر زنان و بانوان جامعه را هدایت کند.

 

وی با تاکید بر این که طلبه در کنار درس باید تقوا پیشه کند، باید با خدا خلوت کند، برای نزدیکی به خدا روزه بگیرد و مقید به بعضی از اعمال مستحبی شود گفت: ارتباط تقوا و علم یک ارتباط دو سویه است، اگر اخلاق عملی باشد از کلام او نور خارج می شود و جلوه های الهی به ذهن او ارسال می شود.

 

معاون فرهنگی تربیتی مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: اگر بخواهیم حجاب و عفاف، طلاق و آسیب های اجتماعی اصلاح شود، پایه این اصلاح می تواند حوزه علمیه خواهران باشد.

 

حجت الاسلام اسکندری، حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم.

 

معاون فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خواهران کشور، رساندن پیام دینی به جوامع را تکلیف ذاتی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل این مرکز مهم و اثرگذار دینی بر خود وظیفه می داند که جهت ساماندهی و نهادینه سازی فرهنگ دینی و گسترش آن در همه ابعاد زندگی تلاش کند.

 

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به این که حوزه های علمیه علم دار فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند. 

 

وی افزود: اگر می خواهیم خانواده ای با تعادل، توازن و آمیختگی با معارف دینی شکل بگیرد باید حوزه های علمیه این نقش محوری را ایفا کنند چرا که پایه تحکیم خانواده حوزه های علمیه خواهران می تواند باشد و اگر خانواده درست شود، کل جامعه اصلاح می شود، اگر زنان درست شوند، جامعه درست می شود.950/202/ب1

ارسال نظرات