۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۹۵۴۷۷
استاد حوزه علمیه قزوین:

کمرنگ شدن امر به معروف نشان از بی‌تفاوتی مردم است/ تمام حقیقت اسلام در قیام سیدالشهدا نهفته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این‌که یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: امروزه کمرنگ شدن امر به معروف نشان از بی‌تفاوتی مردم است.
حجت الاسلام ميثم درگاهي

حجت‌الاسلام میثم درگاهی استاد حوزه علمه قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به لزوم آمادگی برای ماه محرم گفت: این ماه قداستی دارد که باید برای ورود به آن خود را آماده کنیم و حواسمان باشد در آخر ماه دست خالی از در خانه اباعبدالله(ع) برنگردیم.

 

وی افزود: اگر رمضان ماه نزول قرآن است، محرم ماه اجرای احکام الهی است و مردم باید چلّه بگیرند تا حقایق محرم را درک کنند چرا که امامت در این ماه ظهور و بروز پیدا می‌کند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به چگونگی رسیدن به زندگی حسینی ابراز کرد: نخستین گام برای اینکه زندگی حسینی داشته باشیم داشتن معرفت است باید سیدالشهداء را بشناسیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در باب امام‌شناسی یک اصل امامت داریم و یک بخشی که مربوط با شاخصه‌های زندگی هر امام است که افراد برای رسیدن به معرفت ابتدا باید امام‌شناسی را فرابگیرند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به آموزه‌های مکتب عاشورا خاطرنشان کرد: درس‌هایی که همه انسان‌ها می‌توانند از قیام اباعبدالله الحسین(ع) بگیرند آزادگی و تسلیم محض بودن در مقابل امر خداوند است که در جامعه امروزی کمتر به چشم می‌آید.

 

این استاد دانشگاه به دیگر شاخصه زندگی اباعبدالله(ع) اشاره کرد و گفت: توکل در تمام جای جای زندگی این امام بزرگوار موج می‌زند.

 

حجت‌الاسلام درگاهی با بیان این‌که عاشورا پیام‌آور امر معروف و نهی از منکر است، تاکید کرد: اگر امروزه به این موضوع در جامعه کمتر اهمیت داده می‌شود به خاطر این است که بی‌تفاوتی مردم بیشتر شده است.

 

همه دین در قیام امام حسین(ع) ظهور و بروز دارد

وی افزود: مردم متاسفانه امروزه در قید و بند دنیا قرار گرفته‌ و آنقدر درگیر زندگی شده‌اند که آزاده رفتار نمی‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این‌که همه دین در قیام امام حسین(ع) ظهور و بروز دارد، خاطرنشان کرد: تمام حقیقت اسلام در قیام سیدالشهداء نهفته است.

 

وی با اشاره به وظیفه وعاظ و روحانیون در ماه محرم گفت: این افراد باید حقایق عاشورا را برای مردم تبیین کنند نه اینکه فقط یکسری موارد احساسی را بازگو کنند.

 

حجت‌الاسلام درگاهی در پایان گفت: در عزای اباعبدالله(ع) اشک و شور باید باشد اما در کنار آن باید مبانی قیام عاشورا نیز تبیین و اطلاع‎رسانی شود./955/302/ب3

ارسال نظرات