۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۹۵۷۱۸
نماینده ولی فقیه در نجف آباد تأکید کرد؛

ضرورت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در تربیت فرزندان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، مهم ترین ضرورت برپایی این مجالس را همراه شدن با کاروان کربلا و زنده کردن روش سیدالشهدا بیان کرد و گفت: برای رسیدن به این مرحله باید بهترین الگوها از جمله فرهنگ ایثار و شهادت را در تربیت فرزندان عملی کنیم.
محفل شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد، امروز در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی که همزمان با سراسر جهان در حسینیه فاطمه الزهراء نجف آباد برگزار شد، درباره فلسفه برگزاری چنین همایش ها و مجالسی گفت: امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات امتی است که برای دین، قرآن، شرف و حریت انسان خود و یارانش را فدا کرد و کاروان کربلا با قامت های استوارشان ادامه دهندگان راه حسین بودند و امروز این مسؤولیت بر عهده ما نهاده شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بخشی از این مراسمات، اتصال به کربلا و مرثیه سرایی برای اهل بیت است ولی مهم ترین جنبه این مراسمات، حسینی شدن است که چقدر توانستیم با حضور در این مجالس، در برابر ندای «هل من ناصر ینصرنی» اباعبدالله(ع)، کاروان کربلا را یاری کنیم و این عواطف پاک باید مقدمه ای برای رسیدن به درجه حب و اطاعت از اهل بیت(ع) باشد و در این محافل است که روش سیدالشهداء زنده می شود.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه درباره نقش مادران در تربیت فرزندان افزود: مادران را امانت داران خدا در زمین هستند و فرزندداری امانت بزرگی است که با تربیت صحیح، ارزشمندترین میراث را به جامعه هدیه می دهید.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر که فرمودند، فرزندان خود را خوب تربیت کنید، درباره اهمیت و ضرورت تربیت افزود: تربیت، مهمترین رسالت والدین است که اگر در بحث تربیت کودکان کوتاهی کنیم، به سرانجامی همانند مردم کوفه می رسیم که در برابر سبط نبی اکرم ایستادند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به حدیث دیگری از پیامبر اکرم در باب تربیت و وظایفی که والدین در قبال فرزندان دارند، بیان داشت: اولین حق، نام نیکو است که در فرهنگ نامگذاری شیعی نشان از شخصیت و تبعیت از الگوهای اسلامی است و دشمن در جبهه جنگ نرم در قدم اول به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی ایرانی ما است که حتی در بحث نامگذاری نیز وارد شده است.

 

وی حق دوم را مکلف بودن در تربیت بیان داشت و افزود: نگاهی به گذشته که چگونه فرزندانی را در پرتو همین محافل قرآنی تربیت کردند، که در برابر طاغوت زمان ایستاد و قهرمانان گمنامی به جهان تقدیم کردند که غربت کربلا و محافل عزاداری را که محلی برای ثنای طاغوتیان شده بود، بار دیگر زنده و بیدار کنند.

 

حجت الاسلام حسناتی بر اهمیت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در تربیت کودکان گفت: اگر می خواهیم در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن از هر آسیبی در امان بمانیم، باید در همان راهی که شهدا تربیت شدند، وارد شویم و آن حضور و توجه جدی تر به محافل و مراسمات دینی است و آشنایی با قرآن سومین وظیفه ای است که والدین نسبت به تربیت فرزندان به عهده دارند.

 

وی تربیت فرزندان بر پایه محبت اهل بیت را دیگر سفارش پیامبر اکرم(ص) بیان داشت و افزود: یکی از جلوه های محبت اهل بیت بر اثر حضور در همین مجالس و محافل به دست می آید.

 

امام جمعه نجف آباد زندگی فاطمه و علی را الگوی بی مانند برای خانواده بیان کرد و گفت: دوری از تنوعات و اسراف در زندگی، کسب رزق حلال، قناعت و رسیدن به روح بزرگواری، از مؤلفه های رسیدن به آرامشی است که اسلام در پرتو همین مؤلفه ها صفای زندگی را زیاد می کند.

 

وی در پایان بر ضرورت توجه جدی والدین نسبت به رفتارهای خود در برابر فرزندان بیان داشت: عالی ترین امانت، روح خدایی در وجود یک طفل دمیده می شود و گاهی بر اثر بی مبالاتی والدین در رفتار، کردار اثرات مخربی بر فرزندان می گذارد./1306/202/ب1

ارسال نظرات