۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۲۹۵۷۸۳
امام جمعه موقت قم مطرح کرد؛

آزادسازی حرمین شریفین از دست آل سعود مهم ترین وظیفه کشورهای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: گفته های شاهدان عینی از بد رفتاری نیروهای سعودی و اینکه به حجّاج شیعه و حجّاج ایرانی مجروح بی توجّهی کرده اند تا به شهادت برسند، این فاجعه بیش از آن که یک سانحه باشد، یک کشتاراست؛ کشتاری که عامدا رُخ داده است و دست کمی از جنایات وهابی ها در سوریه و عراق و یمن ندارد.
حجت الاسلام سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی امام جمعه موقّت قم و تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در حاشیه مراسم یادبود جان باختگان حادثه منا در محل معراج الشّهدای مشهد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: دولتمردان سعودی باید مسئولیت بی کفایتی و سوء مدیریت خود در فاجعه منا را بپذیرند و از زیر بار آن شانه خالی نکنند.

 

وی ضمن تبیین ابعاد سیاسی این فاجعه اظهارداشت: پادشاه عربستان هیچ گاه توانایی اداره حج را نداشته است پیش تر هم بی لیاقتی دربار سعودی باعث کشته شدن تعداد زیادی از حجّاج شده بود و حالا یکبار دیگرهم این سوء مدیریت باعث کشته شدن مسلمانان شده است اگر سعودی ها در یمن، سوریه و عراق به مسلمان کشی مشغول نبودند و به مدیریت حج می پرداختند، شاید هرگز چنین فجایع تلخی رخ نمی داد. 

 

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری عمق حادثه منا را بسیار دردناک توصیف کرد و گفت: اینکه حدود پنج هزارمسلمان دریک روز و در یک مکان جان باخته اند، یک فاجعه است اما گفته های شاهدان عینی از بدرفتاری نیروهای سعودی و اینکه به حجّاج شیعه وحجّاج ایرانی مجروح بی توجّهی کرده اند تا آنها به شهادت برسند، قلب هرانسانی ـ اعم از مسلمان و غیرمسلمان ـ را می آزارد این فاجعه بیش از آن که یک سانحه باشد، یک کشتاراست؛ کشتاری که عامدا رخ داده است و دست کمی از جنایات وهابی ها در سوریه و عراق و یمن ندارد.

 

خطیب نمازجمعه قم خاطرنشان کرد: دولتمردان ایرانی باید حداکثر تلاش خود را برای بازگرداندن پیکرهای مطهر جان باختگان به میهن اسلامی انجام دهند و تا روشن شدن همه ابعاد این سانحه، دست از پیگیری برندارند بنا بر آنچه که رهبر معظم انقلاب به آن دستور داده اند، باید هر چه زودتر کمیته های حقیقت یاب از همه کشورهای اسلامی برای کشف حقیقت و مجازات عاملان این جنایت اعزام شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در موضوع فاجعه منا را تاریخی خواند و تصریح کرد: ایشان با سخنرانی تاریخی خود، مقامات سعودی را تسلیم فریاد دادخواهی های امت اسلام کردند اگر نهیب حیدری ولی فقیه نبود، سعودی ها هیچ گاه حاضر به همکاری با کشورهای اسلامی و ارجاع پیکرهای مطهر حجاج نمی شدند.

 

وی آزادسازی حرمین شریفین و مدیریت حج از دست آل سعود را مهم ترین وظیفه کشورهای اسلامی دانست و گفت: منا، شاهد عینی بی لیاقتی آل سعود است و امت اسلامی باید هرچه زودتر، اداره حج را به دست بگیرد بدون شک مهم ترین دستورکار اجلاس آتی کشورهای اسلامی خلع آل سعود از مدیریت حج خواهد بود و این امر تنها راه نجات جامعه اسلامی است.

 

تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) در انتها ابراز امیدواری کرد: خون به ناحق ریخته شده حجاج مظلوم منا، ننگ وجود خائنین حرمین شریفین را پاک خواهد کرد و ان شاء الله این امر، مقدمه براندازی کامل آل سعود، آل خلیفه و وهابیت باشد./863/ت302/ش

ارسال نظرات