۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۲۹۶۰۲۸
استاد حوزه و دانشگاه:

حوزه‌های علمیه پیام ها و الهامات قیام امام حسین را برای مردم تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، تبیین معقول و منطقی حماسه کربلا، قیام امام حسین(ع) و فلسفه کربلا را وظیفه حوزوی ها دانست و گفت: روحیه انقلابی آمیخته با تندروی و افراط نیست، بلکه داشتن شناخت، بینش و مقاومت است.
حجت الاسلام قاسم ارمي

حجت الاسلام قاسم ارمی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که داشتن روحیه انقلابی و مقاومت در برابر دشمن، فرعِ بر یک معرفت است، گفت: سطح آگاهی و بینش جامعه باید افزایش پیدا کند تا دسیسه های دشمن برای همگان مشخص شود.

 

وی افزود: در هر برهه زمانی باید دشمن آن زمان شناخته شود و اهداف او را شناسایی کرد، چرا که دشمن در پوشش های مختلف به دنبال آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام ارمی با بیان این که با ایجاد شناخت، روحیه انقلابی نیز حفظ می شود، گفت: روحیه انقلابی باید معنا شود، از این رو روحیه انقلابی آمیخته با تندروی و افراط نیست، بلکه داشتن شناخت، بینش و مقاومت است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، شناخت و مقاومت را لازمه تحقق قیام دانست و گفت: انقلاب به معنای قیام کردن است که برخی از مواقع باید به صورت فردی قیام شود که نمونه آن قیام برای تهذیب نفس، حفظ ارزش ها، حفظ دستاوردهای انقلاب، صیانت از آرمان های امام و انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که اگر شناخت و معرفت وجود نداشته باشد، تحرک و هیجان به زودی از بین می رود، گفت: حوزه های علمیه باید در ماه محرم، پیام ها، دستاوردها و الهامات قیام امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یاد آورشد: درس قیام امام حسین(ع) این است که برای حق باید تمام هستی خود را فدا کرد تا حق زنده و احیا شود.

 

حجت الاسلام ارمی، تبیین معقول و منطقی حماسه کربلا، قیام امام حسین(ع) و فلسفه کربلا را وظیفه حوزوی ها دانست و افزود: از این طریق روحیه انقلابی با اصالت و حفظ اصول برای جامعه حفظ می شود./1307/302/ب3

ارسال نظرات