۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۲۹۶۲۶۳
کارشناس مسائل دینی:

سعادت دنیا و آخرت در گرو پایبندی به ولایت اهل‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: پل صراط برنده تر از شمشیر و از مو باریک‌تر است و در ابتدای پل صراط امام علی(ع) و در انتهای آن رسول اکرم(ص) قرار دارد و این به آن معنا است که خارج از ولایت اعمال ما معنا ندارد.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام علیرضا رجایی، کارشناس مسائل دینی یکشنبه‌شب در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که در مسجد صدیقةالحسین(ع) برگزار می‌شود، درباره ویژگی‌های روز قیامت گفت: روز قیامت روز عظیم است و درباره روز قیامت در سوره واقعه مطالب بسیاری آمده است، یکی از مواقف روز قیامت پل صراط است.

 

وی با بیان این که همه افراد حتی بهشتی‌ها باید از پل صراط عبور کنند، اظهار کرد: پل صراط بر روی دوزخ قرار دارد و بهشت پس از پل صراط واقع شده است، در حدیث است که پل صراط برنده از شمشیر و از مو باریک‌تر است و در ابتدای پل صراط امام علی(ع) و در انتهای آن رسول اکرم(ص) قرار دارد و این به آن معنا است که خارج از ولایت اعمال ما معنا ندارد.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که در احادیث آمده است که بهشت 8 در و دوزخ 7 در دارد، ادامه داد: برخی از علما بیان می‌کنند که بهشت نیز همچون دوزخ 7 در داشته است اما خداوند یکی از درهای بهشت را به نام باب‌الحسین(ع) نام نهاده‌اند.

 

وی یکی از دلایل بیشتر بودن درهای رحمت الهی را سبقت گرفتن رحمت خداوند بر غضبش دانست و ادامه داد: رحمت خداوند اقتضا می‌کند که بهشت یک در بیشتر از جهنم داشته باشد، از این رو بسیاری از افراد بیشتر اهل بهشت می‌شوند، جهنمی‌ها همیشه در جهنم نمی‌مانند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که افراد شیعه و محب اهل‌بیت(ع) نیز در جهنم می‌روند، ابراز کرد: برای شیعیان در قیامت شفاعت اهل‌بیت(ع) وجود دارد، اما عمده گرفتاری‌ها برای شیعیان در قبر و برزخ است، قبر و برزخ برخی سالیان سال طول می‌کشد و چشم انتظاری انسان و ندانستن این که تکلیف انسان چه می‌شود، از همه این‌ها بدتر است.

 

وی ابراز کرد: یکی از مواقف روز قیامت، موقف نماز است،‌خاطرنشان کرد: تارک الصلوة در روز قیامت ملعون است، انسان اگر نمازش قبول شود، همه اعمالش قبول خواهد شد و اگر نمازش رد شود، سایر اعمالش مورد پذیرش نخواهد بود.

 

حجت‌الاسلام رجایی ادامه داد: عده‌ی از علما می‌گویند که دلیل هشت در دیگر بهشت وجود نیت خالصانه است، «إنما الاعمال بالنیات»، انسان ممکن است هزاران مسجد و مدرسه بسازد اما چون نیت خالصانه نداشته است اعمالش قبول نمی‌شود، پوسته‌اش قشنگ است اما باطنش چیزی نیست./914/202/ب1

ارسال نظرات