۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۹۶۶۳۱
صبح امروز؛

اجتماع باشکوه دانش آموزان عزادار حسینی در حرم رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ششمین روز ماه محرم و بزرگداشت مقام قاسم ابن الحسن(ع)، اجتماع باشکوه دانش آموزان مشهد در بارگاه منور رضوی برگزار شد.
حضرت قاسم ابن الحسن(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در این مراسم پر شور و معنوی که با عنوان «احلی من العسل» و با حضور خیل گسترده دانش آموزان عزادار حسینی در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شد، سخنران  مراسم به تبیین شخصیت برجسته شهید نوجوان دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) و ضرورت الگو گیری جوانان از ایشان پرداخت.

 

حجت الاسلام سید حسین حلوائیان تصریح کرد: حضرت قاسم(ع) به ما آموخت که شهادت در راه خدا و در  راه حق از عسل نیز شیرین تر است و جوان امروز باید ایشان را الگوی خود برای رسیدن به موفقیت و سعادتمندی قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه رسیدن به قرب الهی بدون استفاده از معلم اخلاق میسر نمی شود، اظهار کرد: حضرت قاسم بن الحسن(ع) ثابت کرد که فرزند امام معصوم بودن نیز لزوم داشتن راهرو و راهبر در زندگی را منتفی نمی کند.

 

وی افزود: جوانان امروز باید خود را آماده کنند تا پیرو واقعی باشند و فریب ظواهر و زیبایی های دنیا نشده و جهاد در راه خدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام حلوائیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دشمن می خواهد بین جوانان و روحانیت تفرقه ایجاد کند، بیان کرد: مراقب باشد تا فریب دشمنان را نخورید و همواره دست خود را در دست روحانیت قرار دهید.

 

وی تاکید کرد: در مجالسی شرکت کنید که سخنران محور باشد و در کنار عزاداری و سینه زنی، شور حسینی را تبدیل به شعور حسینی کنید تا در دل و جان اثر کند.

 

سخنران حرم مطهر در ادامه با بیان ویژگی های ظاهری و شخصیتی حضرت  قاسم بن الحسن(ع) اظهار کرد: زیبایی و جمال در مکتب اباعبدالله الحسین(ع) به معنای جمال و زیبایی باطنی است که با زیبایی که مد نظر ما است تفاوت بسیاری دارد.

 

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های این حضرت جمال و زیبایی ایشان است، اظهار کرد: زیبایی این امام همام ناشی از انوار الهی و تابنده حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در وجود ایشان است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید به جوانان، گفت: اسیر زیبایی های ظاهری نشوید و مراقبت از نفس داشته باشید و اگر این طهارت نفس را حفظ کنید، تمام زیبایی های دنیا در شما نمود پیدا خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه ما یوسف دنیا شده ایم و پیامبران الهی برای نجات ما از چاه دنیا آمده اند، عنوان کرد: دوران جوانی، دوران مراقبت از نفس خویشتن است؛ حضرت قاسم(ع) با مراقبت از نفس خویش توانست به مقام شهادت که غایت و هدف همه انسان های وارسته است برسد.

 

لازم به یادآوری است؛ این مراسم با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برای دانش آموزان دبیرستانی و راهنمایی برگزار شد در ادامه با اجرای عزاداری، مرثیه سرایی، سینه زنی، نوحه خوانی جوانان به پایان رسید./930/202/ب1

ارسال نظرات