۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۹۶۷۱۹
وزیر اطلاعات در زاهدان:

مرزبندی قومی و مذهبی در جمهوری اسلامی جایی ندارد/ داعش با حمایت سرویس‌های جاسوسی بیشترین آسیب را به اهل سنت زده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات با تأکید بر نگاه وحدت‌آفرین نظام گفت: ایران اسلامی بدون درنظرگرفتن قومیت و مذهب در هر زمان برای مسلمانان اتفاق ناگواری رخ داده به یاری آنان شتافته است؛ زیرا برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ مرزبندی قومی و مذهبی وجود ندارد.
حجت الاسلام محمود علوي وزير اطلاعات وزير اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، ظهر امروز در «نشست هم‌اندیشی شاخصین و نخبگان قومی، علمی و مذهبی شیعه و سنی» که در سالن اجتماعات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: سرویس های اطلاعاتی در شیوه جنگ نرم با ایجاد اختلاف درون و بین کشورهای اسلامی، مسلمانان را در مقابل یکدیگر قرار می دهند.

 

وزیر اطلاعات ادامه داد: آنان از یک سو سبب می‌شوند که بدون پرداخت هزینه سنگینی خون مسلمانان ریخته ‌شود و از طرف دیگر حاشیه‌ای امن برای رژیم صهیونیستی به وجود می‌آورند.

 

وی بیان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی دشمن با ایجاد درگیری بین کشورهای مسلمان برای رژیم صهیونیستی که تا چندی قبل در آستانه فروپاشی بود امنیت را فراهم کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علوی ابراز داشت: دشمن از هر روزنه‌ای برای ایجاد اختلاف استفاده می‌کند اما علما همواره هوشیار بوده و مردم را راهنمایی کرده اند تا به اختلافات دامن نزنند.

 

وی با اشاره به شکست‌های رژیم اشغالگر قدس در منطقه اظهار داشت: تا پیش از این دشمن سعی داشت با تجهیز و سرمایه گذاری برای رژیم غاصب صهیونیستی آن را در عرصه نظامی قوی کند اما پس از شکست این رژیم در عرصه‌های مختلف جنگی مانند جنگ 33 روزه و نوار غزه، رویکرد خود را از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر داد.

 

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امروز داعش که بوسیله سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسراییل خلق و توسط سرویس‌های اطلاعاتی عربی و ترکیه حمایت می شود بیشتر به اهل سنت آسیب زده است.

 

وی اضافه کرد: حرکت گروهک داعش مصداق فساد فی الارض است و نباید به دلیل کشتن این افراد بر یک دولت نام حزب‌گرا و قوم‌گرا گذاشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین علوی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به برکت وجود و هدایت‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری که همواره بر اصل اعتدال تأکید دارند و سنی تکفیری و شیعه تندرو را قبول ندارند، از دام‌های دشمنان اسلام مصون مانده است.

 

وی با تأکید بر نگاه وحدت‌آفرین نظام افزود: ایران اسلامی بدون درنظرگرفتن قومیت و مذهب در هر زمان برای مسلمانان اتفاق ناگواری رخ داده به یاری آنان شتافته است زیرا برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ مرزبندی قومی و مذهبی وجود ندارد.

 

وی افزود: امروز امنیت حاکم در ایران یک امنیت مردم محور است و باید با حفظ وحدت در حفظ امنیت کوشید.

 

وزیر اطلاعات گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر مصمم به سرمایه گذاری در دریای عمان و آبادانی سواحل سیستان و بلوچستان است؛ چراکه امروزه مناطق مرزی و دور از مرکز اهمیت بیشتری یافته و توان توسعه بیشتری دارند./831/پ202/ج

ارسال نظرات