۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۲۹۶۸۴۸
استاد حوزه و دانشگاه:

تضعیف شورای نگهبان موجب ورود افراد فاقد صلاحیت به پست های کلیدی نظام می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: شورای نگهبان از ابتدای انقلاب تا کنون نقش مهمی در حفظ و صیانت از آرای مردم و جلوگیری از نفوذ بدخواهان به نظام داشته است.
حجت الاسلام تقي لطفي

حجت الاسلام تقی لطفی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که مسؤولان در برابر آرای مردم مسؤول هستند، گفت: رأی مردم حق الناس است، از این رو باید از آن صیانت و حفاظت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی شورای نگهبان در دفاع از حقوق مردم و جلوگیری از انحرافات احتمالی در نظام است و در همه کشورها نهادهایی با القاب متفاوت با ساختاری مانند شورای نگهبان وجود دارد، گفت: شورای نگهبان دارای جایگاه قانونی است و بر اساس قانون اساسی دارای وظیفه نظارتی در تمام مراحل انتخابات است.

 

حجت الاسلام لطفی با تأکید بر نقش مهم شورای نگهبان در انتخابات، گفت: رهبر معظم انقلاب نقش شورای نگهبان را استصوابی اعلام کرده اند که این موضوع بر اساس قانون اساسی است.

 

وی با اشاره به این که شورای نگهبان از ابتدای انقلاب تا کنون نقش مهمی در حفظ و صیانت از آرای مردم و جلوگیری از نفوذ بدخواهان به نظام داشته است، افزود: تضعیف شورای نگهبان موجب ورود افراد فاقد صلاحیت به پست های کلیدی نظام می شود.

 

به گفته وی، بسیاری از اشتباهات در انتخاب افراد، خسارات جبران ناپذیری برای نظام دربر خواهد داشت که درگذشته نیز شاهد چنین مواردی بوده ایم.

 

حجت الاسلام لطفی جایگاه شورای نگهبان را منطقی و عقلایی دانست و بیان کرد: شورای نگهبان در راستای حراست از آرای مردم و کمک به سالم برگزار شدن انتخابات حرکت می کند.

 

وی با تأکید بر تبعیت از قانون اساسی، گفت: عدم تبعیت از قانون و تفسیر قانون به زعم خود موجب هرج و مرج و بی قانونی می شود و این خود مقدمه ای برای ایجاد انحراف است، از این رو با تبعیت از قانون می توان در مسیر مستقیم و در راستای حفظ نظام حرکت کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از سخنانی که موجب تضعیف شورای نگهبان می شود، گفت: مسؤولان در سخنان خود مراقب سوء استفاده دشمن باشند./1307/302/ب1

ارسال نظرات