۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۹۷۳۳۵
امام جمعه شهر ری:

پیام تاریخی رهبر انقلاب در مورد برجام پدیده‌ای ماندگار در انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب در مورد برجام یک پدیده ماندگار در انقلاب اسلامی است، روح انقلاب ما نهضت حسینی دارد و همان گونه که امام حسین(ع) زیر بار ذلت نرفت رهبر معظم انقلاب نیز خواست این را بفهماند که شعار مردم همچون شعار امام حسین (ع) «هیهات من الذله» است.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه اول نمازجمعه امروز که در مصلای شهرری برگزار شد، گفت: در منطق امام حسین(ع) دو چیز عامل سعادت و نشانه خوشبختی و عاقبت به خیری است اول تقوا بوده که به معنای رعایت حریم خداوند است.

 

وی افزود: امام حسین (ع) در روز عرفه بیان داشت، خدایا مرا آن گونه قرار ده که از تو بسیار بترسم گویی که تو را می‌بینم و مرا به تقوا و پرهیزکاری سعادتمند کن، مراقبت از قلب و اعضاء و جوارح بدن را تقوای الهی گویند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به بیان امام حسین (ع) تصریح کرد: امام حسین (ع) دومین عامل سعادت را شهادت بیان می‌کند و می‌فرماید من سعادت را جز کشته شدن در راه خدا نمی‌بینم.

 

امام جمعه شهرری بیان داشت: امام صادق (ع) فرمودند: وظیفه‌شناسی حضرت عباس (ع) نشانه مطیع بودن ایشان در برابر امام زمان خود است ایشان دارای شجاعت روحی و جسمی بودند، ایمان و یقین حضرت عباس در روز عاشورا نشان از بصیرت بالای او دارد.

 

وی افزود: بصیرت یعنی انسان زمان و موقعیت خود را به درستی بشناسد و به موقع بتواند تصمیم بگیرد در همین راستا امام صادق (ع) می‌فرماید: من شهادت می‌دهم که حضرت عباس بصیرت دینی داشته و از ویژگی‌های مهم ایشان تسلیم و وفاداری به امر ولایت است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی گفت: فردا عاشورای حسینی است روح نهضت حسینی و عاشورایی به معنای حضور دین در صحنه است همه تلاش بنی‌امیه این بود که دین را منزوی کنند اما امام حسین (ع) با شهادت خود دین را به صحنه آورد.

 

امام جمعه شهرری ابراز داشت: امام حسین (ع) فرموند: من شهید شدم و جانم را کف دست گرفتم که دین زنده بماند؛ در میان مسائلی که به دین مربوط است بالاترین نماد نماز است که به عنوان ستون دین و یا علم پرچم معرفی می‌شود.

 

وی اظهار داشت: پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب در مورد برجام یک پدیده ماندگار در انقلاب اسلامی است، روح انقلاب ما نهضت حسینی دارد و همان گونه که امام حسین(ع) زیر بار ذلت نرفت رهبر معظم انقلاب نیز خواست این را بفهماند که شعار مردم همچون شعار امام حسین (ع) «هیهات من الذله» است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: رهبر معظم انقلاب اعلام فرمودند: که مردم ایران دست از آرمان‌های خود برنمی‌دارند و به پای آرمان‌های انقلابی خود ایستاده‌اند، ایشان بار دیگر انزجار خود را از عهدشکنی‌ها و دروغ گویی‌های دشمنان اعلام کرد و برای همیشه راه نفوذ را بر آنها بست.

 

امام جمعه شهرری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند برجام به معنای آشتی با آمریکا نیست و ایران بنا ندارد شعار مرگ بر آمریکا را از شعارهای خود حذف کند بلکه برجام به این معنا است که دولت آمریکا حقوق ملت ایران را که ناجوانمردانه غصب کرده است بازگرداند.

 

وی ابراز کرد: جواب رهبری به برجام به این معناست که حرف ملت ایران و رهبری یکی است و هیچ کسی حق ندارد از پیام رهبری عدول کند فرمایش ایشان باید مو به مو اجرا شود، در نامه رهبری خطوط قرمز انقلاب بیان شده است و نباید از این خطوط رد شد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در پایان خاطرنشان کرد: انتفاضه سوم فلسطین برای فلسطینیان دارای خیر و برکت است تا بتوانند به وسیله همین انتفاضه اسرائیل را نابود کنند و ریشه آن را با مقاومت و ایستادگی از سرزمین خود حذف کنند./813/201ب2

ارسال نظرات