۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۹۷۹۱۷
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران:

تمام عالم هستی در محرم برای امام حسین عزاداری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در محرم تمام عالم هستی برای امام حسین عزاداری می‌کند، گفت: اعمال صالح زمانی ماندگار می‌شود که با ایمان به خدا انجام شود و تنها در این صورت است که عمل ماندگار می شود.
حجت الاسلام رضا اسکندري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا اسکندری در جمع کارکنان و کارمندان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با عرض تسلیت به مناسب فرا رسیدن روز عاشورا و شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: محرم، ماه مصیبت و عزاداری برای امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان است و در این ماه تمام عالم هستی برای امام حسین(ع) و یاران ایشان گریه و عزاداری می‌کند.

 

وی با اشاره به زندگی پاک و حیات طیبه گفت: حیات طیبه و زندگی پاک یکی از مهمترین اهدافی بود که انبباء، انسان ها را به آن دعوت می‌کردند.

 

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: زندگی پاک، زندگی بر اساس ایمان به خالق هستی است و اگر شخصی به خالق هستی ایمان داشته باشد، یقینا زندگی پاک و حیات طیبه خواهد داشت.

 

وی افزود: بر اساس آیات، خداوند متعال انسان‌ها را برای عبادت، ایمان و عمل صالح خلق کرده است و نتیجه عبادت، ایمان و عمل صالح زندگی پاک و نورانی در دنیا و سعادتمندی و رستگاری در آخرت است.

 

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: مؤمن باید زندگی خود را بر اساس برنامه الهی تنظیم کند و انسان‌ها با انجام عمل صالح می‌توانند به عالی‌ترین درجات در دنیا و آخرت برسند و هم‌نشین انبیا و اوصیای الهی در آخرت باشند.

 

وی افزود: اگر انسان می‌خواهد زندگی پاک داشته باشد باید همراه با انسان‌های صالح و مؤمن باشد و آنها را دوست داشته باشد و با دشمنان خدا دشمن باشد و از آنها کینه داشته باشد.

 

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: برای حرکت در مسیر الهی باید با مؤمنان همراه بود و محال است که شخصی در مسیر الهی، با دشمنان خدا همراه باشد.

 

حجت‌الاسلام اسکندری به تشریح تفاوت عمل صالح همراه ایمان و بدون ایمان پرداخت و خاطرنشان کرد: زمانی که عمل صالح همراه با ایمان به خدا انجام شود، مرتبط و متصل به خداوند متعال است و عملی که به خداوند مرتبط و متصل باشد، به سرچشمه الهی متصل شده است و با عمل بدون ایمان بسیار تفاوت دارد.

 

وی افزود: اعمال صالح زمانی ماندگار می‌شود، که با ایمان به خدا انجام شود و تنها در این صورت است که که عمل ماندگار می‌‌شود، بنابراین در آیات و روایات به نیکوترین اعمال سفارش شده است زیرا برکت عمل صالحی که همراه با ایمان الهی باشد بیشتر از عمل صالح بدون ایمان است.

 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به حُسن خلق در زندگی معصومین گفت: یکی از زوایای مهم زندگی معصومین حُسن خلق است و پیامبر اکرم(ص) در مورد حسن خلق فرموده است: «حسن خلق نیمی از دین‌داری است».

 

وی با اشاره به روایت دیگری از پیامبر در مورد حُسن خلق گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموده است: «من کسی را که حُسن خلق داشته باشد دوست دارم و از نزیک‌ترین افراد به من در قیامت کسی است که در دنیا حُسن خلق داشته باشد».

 

حجت‌الاسلام اسکندری در پایان با اشاره به روایت امام صادق(ع) در مورد شاخص‌های مکارم اخلاقی گفت: یقین، قناعت، صبر، شکرگزاری، حِلم، حُسن خلق، سخاوت، غیرت، شجاعت و مروت از شاخص‌های مکارم اخلاقی است که از امام صادق (ع) نقل شده است و کسی که این صفات را داشته باشد، در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود./998/د102/ی 

 

منبع: روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران

ارسال نظرات