۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۲۹۸۴۲۳
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

امر به معروف موجب رونق اقتصادی و از بین رفتن مفاسد اجتماعی می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تأثیر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: امر به معروف یکی از مهم‌ترین مسائل عمومی جامعه و کشور است، امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند موجب رونق اقتصادی و از بین رفتن مفاسد اجتماعی و اقتصادی شود.
1/ آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان امشب در همایش بررسی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دانشگاه آزاد اصفهان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل عمومی جامعه و کشور است.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در حمایت از کشورهای مظلوم نیز مؤثر است، حمایت ایران از کشورهای مظلومی نظیر یمن هم در همین راستا است و امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود، امر به معروف و نهی از منکر در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز مؤثر خواهد بود.

 

وی با بیان این‌که مسلمانان وظیفه دارند مانع ارتکاب منکرات از سوی دیگران شوند، افزود: باید یکدیگر را به عمل به معروفات دعوت کنیم، امر به معروف و نهی از منکر بستر وسیعی دارد و از تشکیل و اداره حکومت تا هر عملی که می‌توانیم انجام دهیم را شامل می‌شود، امام صادق(ع) امر به معروف و نهی از منکر را برقرار کننده همه واجبات می‌دانستند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر را موجب برقراری ثبات، نظم و امنیت در جامعه ذکر کرد و افزود: رواج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب می‌شود تا مردم به یکدیگر ظلم نکنند، نهادینه شدن این فریضه مهم در جامعه بنابر روایات سبب می‌شود تا اشخاص از پرداخت وجوه شرعی و مالیات فرار نکنند و این مسأله کمک بزرگی است به فقرا و نیازمندان جامعه و موجب رونق و توسعه خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: این‌که مردم نسبت به یکدیگر احساس مسؤولیت کنند و فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر را احیا کنند موجب می‌شود تا با رشد فرایض دینی در جامعه گردش مالی بازار از مال حلال سرشار شود و با این رونق اقتصادی در جامعه شاهد از بین رفتن مفاسدی نظیر احتکار، گران فروشی و رشوه خواری خواهیم بود.

 

وی با اشاره به تأثیرات مختلف امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: اگر اشخاص امر به موضوعی می‌خواهند بکنند طبیعی است که خود نیز باید عامل آن باشند، اما اگر به آن عمل هم نمی‌کنند، دلیل درستی برای ترک این فریضه واجب و مهم و تأثیرگذار در جامعه نیست.

 

آیت‌الله طباطبایی نژاد اصفهان را پیشرو و پیشتاز در انجام و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور ذکر کرد و گفت: برخورداری اصفهان از دو ستاد امر به معروف استان و شهرستان از جمله فعالیت‌هایی است که برای احیای این فریضه صورت گرفته است و ما در این زمینه در کشور پیشتاز بوده‌ایم./1304/202/ب2

ارسال نظرات