۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۹۹۵۳۴
حجت‌الاسلام محمدی:

عدم شناخت ولی خدا و لقمه های حرام مهم‌ترین عامل وقوع حادثه عاشورا بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: آرزوهای بلند حکومت داری، عدم شناخت ولی خدا و امام بر حق و لقمه های حرام را از جمله عواملی دانست که سبب شد اباعبدالله در کربلا و در روز عاشورا تنها بماند و به شهادت برسد.
حجت الاسلام محمدتقي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدتقی محمدی، نماینده ولی فقیه در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در مراسم عزاداری هیأت رزمندگان اسلام کاشان در سالن شهدای بسیج ناحیه مقاومت این شهرستان، گفت: زمانی که سر ولی خدا از تن جدا می‌کردند عده ای که می‌توانستند ولی خدا را کمک کنند اما این کار را نکردند و سکوت کردند.

 

وی آرزوهای بلند حکومت داری، عدم شناخت ولی خدا و امام بر حق و لقمه های حرام را از جمله عواملی دانست که سبب شد اباعبدالله در کربلا و در روز عاشورا تنها بماند و به شهادت برسد.

 

حجت الاسلام  محمدی با بیان اینکه کسانی که در کربلا امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) را شهادت رسانیدند کوچک‌ترین محبتی از امیرمؤمنان در دل نداشتند، گفت: اگر کسی محبت امیرمؤمنان را درقلب خود داشته باشد اعمال او بررسی می شود، اما اگرکسی نسبت به امیرمومنان محبت نداشته باشد او را بدون سؤوال و جواب مستقیما وارد جهنم می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) یاد آورشد: یکی دیگر از مسائلی که زمینه قیام و شهادت اباعبدالله را فراهم کرد لقمه حرام بود چرا که آنها به قدری لقمه حرام خورده بودند که شکم های آنها جلو دید آنها را گرفت و نتواستند نور حق را ببینند.

 

وی یادآورشد: پیامبراکرم(ص) به امیرمومنان(ع) می فرماید، اگر کسی گرفتار لقمه حرام شد پنج پیامد ناگوار برایش همراه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه اولین پیامد لقمه حرام مردن قلب انسان است و صورت اش انسان اما سیرت اش حیوان است گفت: دومین پیامد لقمه حرام کهنه شدن دین آنها است و به طوری تمدن گرا می شوند و مجالس عزاداری اهل بیت(ع) را سُخره می گیرند.

 

وی از خطر ضعف یقین به عنوان سومین پیامد لقمه حرام نام برد و با اشاره به اینکه افرادی که لقمه حرام می خورند با هر باد مخالفی گرفتار می شوند یاد آورشد: چهارمین اثر لقمه حرام مستجاب نشدن دعای این افراد است.

 

به گفته وی، برخی افراد از مستجاب نشدن دعای خود گلایه مند هستند در حالی که آنها متوجه نیستند یکی از راه هایی که اجازه نمی دهد دعا مستجاب شود لقمه حرام است، از این رو حرام خوری مساوی با دین فروشی است.

 

نماینده ولی فقیه در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه یادآورشد: برخی اوقات لقمه حرام خواسته و ناخواسته وارد زندگی انسان ها می شود که باید مراقب بود لقمه حرام زندگی انسان را به آتش می کشاند.

 

حجت الاسلام محمدی از غصب اموال دیگران به عنوان پنجمین پیامد لقمه حرام نام برد و افزود: حتی تصرف اموال موروثی پدر و مادر بدون اجازه دیگران مصادق بارزی از غصب اموال دیگران است که در قیامت عذاب دردناکی برایش در نظر گرفته شده است./1307/202/ب2

ارسال نظرات