۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۳۰۰۴۵۱

حماس خواستار تشکیل کمیته‎های هماهنگی برای پیشبرد انتفاضه شد

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" خواستار تشکیل کمیته‎های پیگیری برای پیشبرد انتفاضه در تمامی مناطق فلسطینی شد و بر اجماع گروه‎های فلسطینی بر ادامه انتفاضه تاکید کرد.
خليل حيه عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خلیل حیه، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" شب گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی همه‎ گروه های فلسطینی را به همسویی با انتفاضه قدس فراخواند و گفت که انتفاضه اهرمی برای تمامی فلسطینیان و متعلق به تمامی گروه ها و اقشار جامعه فلسطین است و همه باید از آن حمایت کنند.

 

حیه اشاره کرد که انتفاضه نیازمند حمایت های رسمی از جانب رهبران و گروه های فلسطینی است و همه باید بر سر ادامه آن اجماع داشته باشند. وی گفت که در تمامی دیدارها و نشست های برگزار شده میان گروه های فلسطینی، بر سر ادامه انتفاضه و حمایت از آن توافق حاصل شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت که عرصه برای عملیات های انفرادی فلسطینیان کاملا فراهم است و گروه های فلسطینی به عنوان یک جنبش سال هاست که از سوی دشمن صهیونیستی تحت تعقیب هستند و ما از جوانان فلسطینی می خواهیم برای پیشبرد انتفاضه کمیته های هماهنگی را در تمامی مناطق فلسطینی تشکیل دهند.

 

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد که فعلا برای سخن گفتن از نتایج انتفاضه زود است و هنوز دشمن صهیونیستی تاوان جنایت هایش علیه ملت فلسطین را نپرداخته است و انتفاضه باید سال ها به طول بینجامد هرچند هنوز از عمر آن یک ماه و چند روز بیشتر نگذشته است. وی گفت که ما در صدد آنیم که بیشتری ضربه و خسارت را به دشمن وارد کنیم و ادامه شهرک سازی و اشغالگری این رژیم در مناطق فلسطینی هیچ معنایی ندارد.

 

خلیل حیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی یک توده سرطانی در جسد امت اسلام است و برخی می خواهند از آن جسمی قابل قبول و سازگاز با جسم عربی اسلامی بسازند اما ملت فلسطین می گوید که وجود این توده سرطانی به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید ریشه کن شود.

 

حیه اظهار داشت که ملت فلسطین قاطعانه مخالف وجود این رژیم اشغالگر است و هر اندازه اشغالگران و حامیان آنان دل به بقای آن خوش کنند، سرنوشت آن زوال و نابودی است و به رغم تمامی سختی ها و گرسنگی ها، ما می گویم که ساکنان این سرزمین ما هستیم و دشمن صهیونیستی باید از اینجا رخت بربندد.

 

خلیل حیه خاطر نشان کرد: فضا و بستر انتفاضه زمانی فراهم شد که دشمن صهیونیستی تجاوزات و جنایت هایش علیه ملت فلسطین را شدت بخشید و درصدد تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، یهودی سازی قدس و مسجدالاقصی و آواره کردن فلسطینیان برآمد. همچنین انتفاضه مبارک ملت فلسطین نتیجه طبیعی توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی بود.

 

وی تصریح کرد: کاملا طبیعی است که برخی گروه ها بخواهند سکان دار انتفاضه باشند و جوانان انتفاضه به نمایندگی از گروه هایی که به ملی بودن و حقانیت آن ایمان دارند، علیه دشمن صهیونیستی به پا خواسته اند.

 

این رهبر حماس اظهار داشت که اصلا درست نیست گروهی مسئولیت عملیات های انفرادی و شهادت طلبانه در جریان انتفاضه را بر عهده گرفته و خود را بالاتر از دیگر گروه ها بداند، زیرا انتفاضه متعلق به تمامی ملت است و همه در آن سهیم هستند، بنابر این تمامی گروه ها باید با آن همسو شده و جوانان را نیز به مشارکت گسترده در آن تشویق کنند.

 

خلیل حیه تاکید کرد که جوانان فلسطینی علیه دشمن صهیونیستی به پا خواسته اند تا به این رژیم بگویند دیگر بیش از این اشغالگری را نمی پذیرند، بلکه خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، تخلیه تمامی شهرک های صهیونیستی و بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خویش هستند که به زور و ناحق از آن کوچانده شده اند./994/ب103/د

ارسال نظرات