۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۳۰۰۵۰۰

واکنش یکی از علمای بحرین به ممنوعیت سخنرانی علیه قاتلان امام حسین

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد امام صادق(ع) قفول بحرین با اشاره به موضوع فراخواندن علما و مداحان در ماه محرم از سوی نظام تاکید کرد که این امر با هدف ایجاد فتنه طایفه‌ای صورت گرفته است.
آيت الله سيد عبدالله غريفي از علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امام صادق(ع) در منطقه قفول با اشاره به فراخواندن علما، سخنرانان، مداحان و مسؤولان هیئت‌های عزاداری به اداره پلیس تاکید کرد که اقدام حکومت بدون هیچگونه توجیه قانونی و با هدف ایجاد فتنه، اهانت به رهبران و افزایش خشونت صورت می گیرد.

 

وی افزود: در گفتمان عاشورایی مفهومی با عنوان جهت گیری در راستای بحران، فتنه، اهانت به رهبران اسلامی وجود نداشته و علما بارها بر دور ماندن موسم عاشورا و مراسم، فعالیت‌ها و شعائرش از هرگونه لغزش در این مسیر تاکید کردند.

 

آیت الله غریفی خاطر نشان کرد: ادعای حکومت مبنی بر آنکه سخنرانی درباره مسؤولیت عاشورا در نفی ظلم، فساد، انحراف و پوچی اقدامی خشونت آمیز و تبعیض آلود است، سخنی توجیه ناپذیر است.

 

سخنران مسجد امام صادق (ع) منطقه قفول ادامه داد: ادعای دولت مبنی بر اینکه برشمردن حوادث کربلا و سخن گفتن از عاملان و حامیان جنایت تاریخی کربلا، امری فتنه آمیز و اهانت به صحابه بوده، فاقد وجهه قانونی، شرعی و سخنی در غایت بی معناست.

 

این عالم بحرینی با تاکید بر لزوم توقف اینگونه فراخوانی‌ها در شرایطی که جامعه نیازمند کاهش التهاب و بحران است، تصریح کرد که این امر راه‌های ارتباط و نزدیکی گفت‌و‌گو‌های جدی و سازنده را فراهم می‌آرود.

 

وی عاشورای حسینی را شروعی برای ایجاد محبت، تسامح، همدلی، ترسیخ مبانی عدل، خیر، انصاف، کرامت و عزت بر شمرده و اظهار داشت که نباید این موسم عظیم، با اغراض سیاسی، امنیتی و قومیتی تحت الشعاع قرار بگیرد./981/ب901/د

ارسال نظرات