۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۰۷۲۳
آیت الله نمازی:

فرهنگ اساس عزت و ذلت هر جامعه‌ای است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: فرهنگ اساس عزت و یا ذلت هر جامعه ای است و در جامعه‌ای که فرهنگ حاکم شد همه چیز سر جای خودش قرار دارد.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان شنبه شب در سی و دومین جلسه شورای فرهنگ شهرستان کاشان و چهارمین جلسه این شورا در سال جاری گفت: اگر فرهنگ جامعه ای دچارآسیب شود این جامعه درتمامی بخش های اجتماعی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی با مشکل روبرو خواهد شد.

 

وی از تأسیس کتابخانه به عنوان یکی از ابزار مهم برای جذب نوجوانان و جوانان و دوری آنها از مشکلات و معضلات و آسیب های اجتماعی نام برد و افزود: یکی از گام های مثبت برای جذب نوجوانان وجوانان به محیط های فرهنگی تأسیس کتابخانه در حاشیه شهرها و مناطق محروم و مهاجرپذیر شهرستان است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان با تأکید بر تأسیس کتابخانه در شهرستان به ویژه در مناطق اطراف شهرستان گفت: اگر توسعه کتابخانه ها با هدف جذب نوجوانان و جوانان به کتابخانه در دستور کار قرار بگیرد آسیب های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

 

آیت الله نمازی همچنین با تأکید بر نظارت دقیق بر محتوای کتاب های کتابخانه هاگفت: کتاب هایی که برای کتابخانه ها در نظر گرفته می شود باید دارای محتوای غنی و تأیید شده باشد تا تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

 

وی افزود: یکی از مسائلی که باید مورد توجه متولیان کتاب قرار داشته باشد مدیریت کتابخانه ها و نظارت بر کتاب ها و نشریاتی است که برای کتابخانه ها تهیه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه به جایگاه و نقش مهم شورای فرهنگ عمومی و شهروند کاشانی اشاره کرد و گفت: شهروند کاشانی که  عنوان دار دارالمومنین است باید دارای ویژگی هایی باشد که با فرهنگ مذهبی کاشان در تضاد نباشد.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: در گذشته ویژگی های شهروند دارالمومنین کاشان استخراج و در دستور کار کارگروهی در دانشگاه کاشان قرارگرفت و تمامی بندهای مصوبات شهروند کاشانی مورد بررسی قرار گرفت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به دو نوع مدیریت در شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی اگر به صورت مدیریت انفعالی  و روزانه و ماهیانه برگزار شود خیلی کارآیی نخواهد داشت.

 

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی باید دارای گروه های خاصی باشد و موضوعات در این کارگروه ها بعد از چکش خوری و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف،  برای تصویب به شورای فرهنگ عمومی برود.

 

آیت الله نمازی در ادامه ارائه موضوعات کارشناسانه و شناخت تهدیدات امروز جامعه توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان را یاد آورشد و گفت:  یکی از آسیب های امروز جامعه سایت های فضای مجازی و تلفن های همراه هوشمند در خانواده ها است که اعضای خانواده با وجود اینکه در کنار یکدیگر هستند اما به دلیل غرق شدن در دنیای مجازی از یکدیگر دور هستند.

 

وی افزود: استفاده از این تکنولوژی هرچند فوایدی دارد اما دارای معایب و ضرر و زیان هایی از جمله کم حوصلگی و بیماری های عصبی است، بنابراین یکی از اقدامات کارگروه شورای فرهنگ عمومی شناسایی آسیب های اجتماعی امروز جامعه و راه های پیشگیری و ارائه تدابیر و درمان آن است.

 

به گفته وی، این کارگروه از اعضای دانشگاه ها، نهادهای امنیتی و ناجا می توانندآسیب های اجتماعی را شناسایی و راه های برون رفت از آسیب ها در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار بگیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در ادامه دایره و شعاع و گستره فرهنگی را وسیع دانست و گفت: فرهنگ اساس عزت و ذلت هرجامعه ای است و در جامعه ای که فرهنگ حاکم باشد همه چیز آن سرجایش قراردارد و اگر فرهنگ جامعه ای دچار آسیب شود تمامی بخش های آن آسیب خواهد دید./1307/202/ب2

ارسال نظرات