۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۳۰۰۷۳۳
استاد حوزه علمیه قم:

عشق و معرفت به ائمه اطهار در جهت شناخت خداوند است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضایی قمی، معرفت خداوند و اهل بیت(ع) را کلید سعادت انسان خواند و گفت: معرفت به خداوند از طریق آیات و روایات قابل دست‌یابی است و لازمه معرفت الهی، شناخت اهل بیت(ع) است و با شناخت این بزرگواران می‌توانیم شایستگی شفاعت ایشان را در قیامت به دست آوریم.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضایی قمی، شامگاه امروز در برنامه زمزم معرفت شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که کلید سعادت و شقاوت انسان در واژه معرفت نهفته است، گفت: معرفت یگانه واژه‌ای است که در قرآن عامل برتری انسان بر سایر مخلوقات عالم عنوان شده است.

 

وی افزود: بر این اساس بالاترین مرتبه‌ای که انسان می‌تواند در عالم هستی به آن دست پیدا کند معرفت الله است و همین معرفت الله می‌تواند انسان را حسینی کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه به همین دلیل شناخت ولی خدا در روی زمین نشانه عالم و جاهل بودن انسان است، گفت: در این عالم هر کسی که ولی خدا را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است.

 

حجت الاسلام رضایی قمی با تأکید بر این که معرفت به خداوند از طریق آیات و روایات قابل دست‌یابی است، تصریح کرد: به جز این منبع، انسان به سراغ هر منبع دیگری که برود نخواهد توانست در شناخت ولی خدا موفق شود.

 

وی افزود: مقام دوازده امام از انبیای گذشته به جز حضرت رسول(ص) هم بالاتر است و این به آن علت است که ائمه(ع) در تمامی آزمایش‌ها و امتحان‌هایی که از انبیای قبلی هم سخت‌تر بوده موفق شده و در این عالم تمام هستی خود را فدای حضرت حق کرده و برای یک لحظه حتی از یاد و نام خدا هم غافل نشده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ائمه(ع) بر انبیای قبل از خود ولایت دارند و تمام پیامبران زمانی که چیزی را از خداوند می‌خواستند خدا را به ائمه (ع) سوگند می دادند.

 

حجت الاسلام رضایی قمی گفت: به حدی مقام و مرتبه ائمه (ع) در آیات و روایات بلند مرتبه است که با وجود تبلیغات چهل ساله بنی امیه زمانی که حضرت سجاد(ع) خود را معرفی کردند تمام مردم از برخورد خود نسبت به امام حسین(ع) و خاندان ایشان پشیمان شده و متوجه شدند که حق و حقیت کجا است، به همین علت لازمه معرفت به اهل بیت(ع) شناخت ایشان بوده و با شناخت این بزرگواران ما می‌توانیم به مقام شفاعت آن‌ها در قیامت دست پیدا کنیم./968/پ202/ف2

ارسال نظرات