۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۳۰۲۰۳۷
امام جمعه اهر:

استفاده از میراث فرهنگی اهل‌بیت بهترین راهکار جلوگیری از نفوذ دشمنان در کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که مردم و مسؤولان نباید از کنار میراث فرهنگی اهل‌بیت(ع) به سهولت رد شوند و اگر چنین باشد فرهنگ وارداتی جایگزین آن خواهد شد، گفت: استفاده از میراث فرهنگی اهل‌بیت(ع) بهترین راهکار جلوگیری از نفوذ دشمنان در کشور است.
حجت‌الاسلام جواد حاجي‌زاده، عضو شوراي استاني حوزه علميه آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر در جمع مردم اهر، با اشاره به اینکه برخی‌ها تنها در عرصه‌های سیاسی و دینی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: به‌جای تمرکز در تک‌تک عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی بایستی در تمامی صحنه‌ها فعالیت داشته باشند، چرا که دشمنان نظام به‌ویژه آمریکا درصدد پیدا کردن راه نفوذ به کشور است.


وی افزود: اکنون میدان جهاد در عرصه فرهنگی و سلاح این جهاد فکر و قلم در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه توجه ویژه متولیان فرهنگی و مسؤولان را برای نمود یافتن میراث فرهنگی اهل‌بیت(ع) عامل مهمی دانست و ادامه داد: مردم و مسؤولان نباید از کنار میراث فرهنگی اهل‌بیت(ع) به سهولت رد شوند و اگر چنین باشد فرهنگ وارداتی جایگزین آن خواهد شد و باید بدانیم که استفاده از میراث فرهنگی اهل‌بیت بهترین راهکار جلوگیری از نفوذ دشمنان در کشور است.


وی شورای فرهنگ عمومی را یک اتاق فکر برای برنامه‌ریزی، برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: نگرش شورای فرهنگی به مسائل فرهنگی عمیق و همه‌جانبه باشد و از طرفی نشست‌های شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها پارلمان همان شهر است.


حجت الاسلام حاجی زاده با انتقاد از اینکه برخی‌ها درزمینه سبک زندگی ایرانی اسلامی صرفاً به ملی بودن توجه می‌کنند، خاطرنشان کرد: ایران متأثر از اسلام برای حفظ فرهنگ بومی کشور موجب سربلندی شده و افرادی که تنها به ایران طاغوتی و زرتشت توجه دارند بایستی افکار خود را خانه‌تکانی کنند.


وی بابیان اینکه مسائل دیگر رایج کشور متأثر از فرهنگ اصلی ایرانی اسلامی است، افزود: نباید کشور ازنظر فرهنگی مستعمره باشد و امروز عرصه حفظ و دفاع از فرهنگ ملی، دینی و بومی ایران جهاد کنیم و استفاده از سبک زندگی ایرانی اسلامی ضروری است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه عدم توجه بیشتر اهمیت کتابخانه‌ها را فراموش نهضت کتاب و مطالعه برشمرد و بیان داشت: برای رشد و توسعه کشور باید به موضوع کتاب‌خوانی و مطالعه توجه کرد، چنانچه که اگر با این رویه کنونی پیش برویم، ساده‌ترین امور مربوط به مسائل فرهنگی را از دیگر کشورها وارد خواهیم کرد و البته درصورتی‌که زمان مطالعه و کتاب‌خوانی افزایش نیابد.


وی با اشاره به اینکه تحول فرهنگی در جهت رشد فکری جوانان لازم و ضروری است، عنوان کرد: مطرح کردن مسائل جزئی در شورای فرهنگ عمومی به‌ جای نگرش و برنامه‌ریزی در راستای ایجاد تحول فرهنگی و افزایش سطح آگاهی مردم به‌ویژه جوانان تأثیر مثبتی نخواهد داشت.


حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر اینکه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی از نظرات اساتید و اندیشمندان نیز استفاده شود، خاطرنشان کرد: دلایل افزایش آمار طلاق در جامعه باید از نظر مشکل یابی موردبررسی قرار گیرد تا از آسیب‌ها و پیامدهای این معضل در جهت جلوگیری از پیری جمعیت مورد کنکاش و کارشناسی شود./854/202/ب2

ارسال نظرات