۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۲۰۵۱
کارشناس مسائل دینی:

جوانان در انتخاب همسر دقت لازم را داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نواب گفت: همیشه باید در ذهن خود داشته باشیم که فردی که قرار است همسر من شود، پرورش دهنده اولاد من خواهد بود؛ به همین دلیل انتخاب همسر اهمیت فراوانی دارد.
انتخاب همسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمد نواب، امشب در هیأت بیت العباس زاهدان گفت: جوانان باید در انتخاب همسر دقت لازم را داشته باشند.

 

مدیر مؤسسه فرق و ادیان زاهدان ادامه داد: با هرکسی نمی‌توان وصلت کرد همیشه باید در ذهن خود داشته باشیم که فردی که قرار است همسر من شود، پرورش دهنده اولاد من خواهد بود اولادی که هم می‌تواند مایه فخر و مباهات باشد و هم مایه عار و ننگ برای من باشد.

 

وی بیان کرد: اولاد از دامن زن رشد می‌کنند به همین دلیل انتخب همسر اهمیت فراوانی دارد حضرت ام البنین همسری نمونه و مادری در کمال ادب بودند که وقتی او را به نام خودش یعنی فاطمه صدا می‌زدند، می‌گفت مرا اینگونه خطاب نکنید که فرزندان فاطمه زهرا ناراحت می‌شوند.

 

حجت الاسلام نواب اظهار داشت: از دامن ام البنین فرزندی همچون اباالفضل العباس متولد شد که دست‌های بریده او گره از کارها گشود و همچنان می‌گشاید وقتی به نوجوانی و جوانی رسید، در جنگ صفین شرکت کرد و سپاه معاویه را شگفت زده کرد.

 

وی عنوان کرد: حضرت عباس معروف به عبد صالح است ویژگی دوم او اطاعت از اهل بیت بود روحیه جنگ‌آوری را به همراه داشت اما در زمان امام حسن دست به شمشیر نبرد و از ایشان تبعیت کرد پس از شهادت امام مجتبی نیز همواره مطیع اباعبدالله بود.

 

مدیر مؤسسه فرق و ادیان زاهدان افزود: عباس رشادت فراوانی از خود نشان داد او آنقدر بزرگوار است که سال به سال بر گریه‌کنان او افزوده می‌شود و علاه بر شیعیان، حتی غیرمسلمانان از او حاجت می‌گیرند./831/203/ب2

ارسال نظرات