۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۳۰۲۰۹۰
مدیر حوزه علمیه سنقر:

قرآن الگویی تمام عیار برای مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سنقر قرآن را الگویی تمام عیار برای مسلمانان خواند و گفت: تمسک به قرآن کریم موجب پیمودن صراط مستقیم می شود.
حجت الاسلام بني عامريان

حجت الاسلام مجید بنی عامری مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با بیان اینکه هر مسلمان نیاز به الگویی دارد عنوان داشت: بهترین الگو برای انسان ها، خداوند متعال، انبیا و ائمه اطهار علیهم السلام هستند.

 


مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر خاطر نشان کرد: انسان ها باید از بهترین الگو که همانا خدای سبحان و فرستادگانش هستند تبعیت و پیروی کنند.

 


وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: قرآن کریم الگویی مناسب از لحاظ شناختی و رفتاری برای مسلمانان هستند، اهل بیت علیهم السلام، علمای ربانی، دانشمندان خودساخته طبق آیات قرآن الگویی مناسب می باشند.

 


حجت الاسلام بنی عامری در ادامه افزود: انسان ها نیاز دارند که پشت سر فردی حرکت کنند که از هر لحاظ الگویی تمام عیار باشند تا مسیر را به درستی طی کرده و به سعادت الهی دست پیدا کنند.

 


مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر تصریح کرد: انتخاب الگوی مناسب سبب جهت دهی به اهداف متعالی انسان ها و قرب خدای سبحان می شود در غیر اینصورت به زوال و نابودی منجر خواهد شد.

 


وی افزود: مدت محدود زندگی افراد فرصت آزمون و خطا نیست و هر فرد باید با الگوبرداری مناسب از اسوه های دینی، مسیر شایسته ای را برگزیند و این مسیر باید به نحوی انتخاب شود که مقصد آن قرب الهی باشد.

 


حجت الاسلام بنی عامری یادآور شد: چه بسیار کسانی که با انتخاب نادرست الگو و اسوه، زندگی خود را به باد فنا داده و چه بسیار افرادی که با همنشینی صالحان و نیکان، جایگاهی والا و ارزشمند کسب کردند.

 


مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در پایان گفت: یکی از دلایل حضور پیامبران و امامان از آغاز خلقت، هدایت و نشان دادن راه صحیح به انسان ها بوده و همین امر نشان دهنده اهمیت انتخاب مسیر درست و صراط مستقیم است، انسان باید با گزینش بهترین راه، به سوی خداوند متعال طی طریق کرده و در جوار حضرت حق، آرام گیرد./857/302/ب1

ارسال نظرات