۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۰۳۰۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

اربعین حسینی فرصت معرفی امام‎حسین به‌ جهانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی شرکت در راهپیمایی اربعین را برای همگان یک وظیفه شرعی و دینی دانست و گفت: اربعین حسینی فرصت معرفی امام‎حسین(ع) به‌ جهانیان است.
حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی صبح امروز سه شنبه 26 آبان  در نشست ستاد مردمی اربعین حسینی که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: اربعین و عاشورا نشانگر مهربانی انسان ها به یکدیگر و حرکت بزرگی در مسیر تلاش های حقیقی و در جهت احیای اسلام و مبارزه با دشمنان دین و معنویت است.

 

اربعین حسینی نماد جمع گرایی در مقابل فرد گرایی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اربعین حسینی را نماد جمع گرایی در مقابل فرد گرایی دانست و خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی همگان با معارف اهل بیت (ع) آشنا می شوند و روابط خود را با خاندان پیامبر (ص) بیش از پیش ارتقا می دهند.

 

حجت الاسلام صفر قربانپور شرکت در راهپیمایی اربعین را برای همگان یک وظیفه شرعی و دینی دانست و تصریح کرد: اربعین حسینی احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع) و فرهنگ شهادت و این روز بزرگ فرصت معرفی امامحسین(ع) به‌ جهانیان است.

 

تشکیل ستاد مردمی مدیریت برنامه های اربعین حسینی در استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از تشکیل ستاد مردمی مدیریت برنامه های اربعین حسینی در استان مرکزی خبر داد و افزود: ستاد مردمی مدیریت برنامه های اربعین متشکل از 200 نفر از روسای هیات های مذهبی، خیران و روحانیان است که به صورت داوطلبانه ثبت نام کرده اند.


حجت الاسلام قربانپور با بیان این که فعالیت ستاد مردمی مدیریت برنامه های اربعین حسینی تا یک هفته بعد از اربعین ادامه دارد، گفت: در این ستاد تمهیدات مردمی برای تامین امنیت و آرامش مسافران کربلای معلی و خدمات خوراک و استراحت موقت در مسیر حرکت به عتبات عالیات انجام می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به محدوده خدمت رسانی مردم استان مرکزی به زائران اربعین حسینی، گفت: از شهر امیرکبیر تا شهر توره آحاد ملت شریف استان مرکزی در گروه های خودجوش مردمی با عشق به زائران کربلای معلی خدمت رسانی می کنند.

 

اربعین روز زنده نگه داشتن اهداف امام حسین

حجت الاسلام قربانپور در ادامه با بیان این که اربعین روز زنده نگه داشتن اهداف امام حسین(ع) و تعظیم شعائر اسلامی است، خاطرنشان کرد: بقا و موجودیت شیعه به زنده نگه داشتن اهداف نهضت عاشورا و اربعین حسینی بستگی دارد.

 

شایان ذکر است، ایام اربعین سال گذشته بیش از دو میلیون زائر از ایران به عتبات عالیات مشرف شدند که از این تعداد بیش از یک میلیون 700 هزار نفر از مرز مهران وارد خاک عراق شدند./842/202/ب1

ارسال نظرات