۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۳۰۳۳۲۸
آیت الله علوی گرگانی:

تجمع عظیم اربعین از برکات نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: یکی از حرکات مدبرانه رهبر معظم انقلاب تشویق و حرکت بدنه حسینی در ایام اربعین است واین حرکت اجتماعی از برکات این نظام اسلامی است که در گذشته وجود نداشته اما اکنون به واسطه این نظام و رهبر معظم انقلاب می توانیم چنین جمعیتی را رهسپار کربلا کنیم.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در سمینار علمی بررسی نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی که با حضور تولیت و مسؤولان مسجد مقدس جمکران در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به آیه 33 سوره اسرا بیان داشت: در اعراب رسم است که اگر خانواده ای شهید داده باشد بر بالای درب منزلشان پرچم قرمز نصب می کنند و تا زمانی که انتقام خود را نگیرند این پرچم در همانجا باقی خواهد ماند.

 

وی ادامه داد: دلیل نصب پرچم قرمز بر بالای گنبد حرم امام حسین(ع) نیز همین مطلب است و نشانه ای است بر این که هنوز انتقام خون امام حسین(ع) گرفته نشده است و باید فرزند ایشان امام زمان(عج) انتقام خون جد خود را بگیرد؛ بنابراین تمام تلاش های ما برای این است که امانت را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که وعده خداوند تخلف صورت نمی گیرد، اظهارداشت: خداوند در سوره بنی اسرائیل می گوید هرکسی که مظلومانه کشته شود ولی او حق قصاص خواهد داشت و کسی که مظلومانه کشته شده است بداند ما او را رها نخواهیم کرد و به یاری او خواهیم رفت بنابراین خداوند وعده داده است که امام زمان(عج) را یاری خواهد کرد.

 

وی اضافه کرد: حرکت مردم در اربعین یکی از موارد یاری خداوند است بلکه خداوند محبت و جاذبه امام حسین(ع) را به گونه ای در دلها قرار می دهد که همگی متوجه او می شوند و حتی افرادی که تمکن مالی ندارند در این مسیر حرکت می کنند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان سؤالی مبنی بر این که وجه تأثیر جذبه حسینی در دلها چیست، گفت: دلیل این تأثیر نکته ای است که در زیارت اربعین بیان شده مبنی بر این که امام حسین(ع) عذر را برهمگان تمام کرد و مهربانانه به نصیحت آنها پرداخت و در انتها خون بسته شده خود را در راه خدا داد تا این که بندگان از گمراهی نجات پیدا کنند.

 

وی عنوان کرد: یکی از حرکات مدبرانه رهبر معظم انقلاب  تشویق و حرکت بدنه حسینی در ایام اربعین است واین حرکت اجتماعی از برکات این نظام اسلامی است که در گذشته وجود نداشته اما اکنون به واسطه این نظام و رهبر معظم انقلاب می توانیم چنین جمعیتی را رهسپار کربلا کنیم./1324/پ202/ج1

ارسال نظرات