۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۳۰۳۴۴۰
کارشناس مسائل دینی تأکید کرد؛

ضرورت پرداختن به ابعاد شخصیتی ائمه اطهار در مجالس عزاداری

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که در مجالس اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) افزون بر ذکر مصیبت باید به ابعاد شخصیتی و سیره و زندگانی ایشان پرداخت، گفت: نخستین گام اهل بیت برای زنده نگه داشتن قیام امام حسین تشویق مردم به زیارت حضرت بود.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب موسوي ، کارشناس مسائل ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید عبدالصاحب موسوی، کارشناس مسائل دینی با حضور در برنامه «سفینه النجاه» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) و اربعین حسینی ابراز داشت: تشویق مردم به زیارت قبر امام حسین(ع) نخستین اقدام اهل بیت(ع) برای زنده نگه داشتن نهضت حضرت بود.

 

وی ادامه داد: برای زنده نگه داشتن نهضت امام حسین(ع) باید در وصف ایشان اشعاری را سرود و مجالس و مراسمی به این مناسبت برگزار شود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که در مجالس اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) افزون بر ذکر مصیبت به ابعاد شخصیتی و سیره و زندگانی حضرت پرداخت، گفت: لحظه به لحظه عاشورا و قیام امام حسین(ع) دارای درس و پیامی برای جهانیان است که باید آن را به گوش مردم رساند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در خصوص عزاداری و گریه بر مصیبت های اهل بیت(ع) ادامه داد: در این حدیث آمده است که «مَنْ تَذَکَّرَ مُصَابَنَا وَ بَکَى لِمَا ارْتُکِبَ مِنَّا کَانَ‏ مَعَنَا فِی‏ دَرَجَتِنَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ» به این معنا که کسی که به یاد مصائب بیفتد و به جهت ظلم هایی که نسبت به ما مرتکب شدند گریه کند، در روز قیامت با ما در درجه‌ی ما خواهد بود.

 

وی با بیان ادامه حدیث مبنی براین که «وَ مَنْ ذُکِّرَ بِمُصَابِنَا فَبَکَى وَ أَبْکَى لَمْ تَبْکِ عَیْنُهُ یَوْمَ تَبْکِی الْعُیُونُ وَ مَنْ جَلَسَ مَجْلِساً یُحْیَا فِیهِ أَمْرُنَا لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ» گفت: در ادامه حدیث امام رضا(ع) فرمودند کسی که مصیبت ما را ذکر کند و گریه کند و دیگری را بگریاند، چشمانش در روزی که همه‌ چشم‌ها گریه می‌کنند، گریان نخواهد بود و کسی که در مجلسی بنشیند که امر ما اهل بیت در آن مجلس احیا می‌شود، در روزی که قلب ها همه می‌میرند قلب او زنده خواهد بود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که قرآن کریم در زمینه بزرگداشت ارزش های دینی تأکید بسیاری داشته و خداوند متعال فرموده اند که «ذَلِکَ وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ» افزود: در این آیه ذکر شده آری، کسانی که شعائر خدا را بزرگ می شمارند کارشان نشان پرهیزگاری دلهایشان باشد.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که تقوا و خودنگهداری اعضا و جوارح انسان در گرو تقوای قلب است، گفت: اگر قلب انسان سرشار از گناه باشد به طبیعت رفتار و کردار او همراه با گناه خواهد بود؛ مجالسی که در آن یاد اهل بیت(ع) زنده نگه داشته شود، سبب تقویت قلب انسان می شود.

 

وی با اشاره به این که بر زیارت امام حسین(ع) در نیمه شعبان تأکید شده و این که ثواب بسیاری دارد، ابراز داشت: برپایی عزای امام حسین در برخی دوران ائمه اطهار(ع) یک نعمت به شمار می آمد، چراکه مجبور به برگزاری به صورت مخفیانه بودند./9453/202/ب1

ارسال نظرات