۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۰۳۷۹۶

نماینده آیت الله سیستانی خواستار عدم حضور مجاهدان در مراسم اربعین حسینی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کربلا از مجاهدان خواست مناطق جنگی را برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی ترک نکرده و زیارت اربعین را از مناطق خدمت خود ادا کنند.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روزهای اربعین حسینی گفت: با نزدیک شدن به اربعین حسینی شاهد پیاده روی میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به سوی بارگاه مطهر ایشان هستیم تا با اهل بیت عصمت و طهارت تجدید بیعیت کرده و ارزش های آنان را ادامه دهند.

 

وی توصیه های حضرت آیت الله سیستانی به زائران را قرائت کرد و افزود: پایبندی به مبانی و آموزه های اسلامی که امام حسین(ع) در راه آنها به شهادت رسید، تفقه در دین، حرص بر اطاعت پروردگار و پیامبر و ائمه اطهار، ادای واجبات و پرهیز از محرمات از وظایف زائران به شمار می آید.

 

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: در این مراسم همانند گذشته جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه در مسیر به بیان احکام شرعی و آموزه های اخلاقی و اقامه نماز جماعت خواهند پرداخت. زائران باید از این سفر الهی استفاده کرده و به نماز اول وقت توجه کنند و اجازه ندهند عزای حسینی مانع از ادای نماز اول وقت شود چرا که جنگ در روز عاشورا مانع اقامه نماز اول وقت از سوی امام و اصحاب نشد.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی فداکاری با جان و مال و فرزند برای محافظت از اسلام را از آموزه های عاشورا دانست و ادامه داد: از زائران و هیأت های عزاداری می خواهیم اخلاق اهل بیت را به عرصه ظهور بگذارند، از اموال عمومی محافظت کنند، از ایجاد مزاحمت برای خودروهای نقل زائران خودداری ورزند، نسبت به اسراف برحذر باشند، از اختلاط با نامحرم پرهیز کنند و جوانان نیز به قداست این روزها اهتمام داشته باشند.

 

وی حمایت همه جانبه معنوی و مادی از رزمندگان را خواستار شد و تأکید کرد: بدون شک جنگ با داعش در این روزها زیباترین صحنه ها را از سوی عزیزان مجاهد در جبهه جنگ به نمایش می گذارد. آنان دنیا را ترک کرده و در حال فداکاری در راه وطن و مقدسات و شهروندان هستند.

 

جنایت های داعش از مرز عراق فراتر رفته است

 

امام جمعه کربلا اظهار داشت: بارها هشدار دادیم که داعش بزرگترین خطر برای کشور است و هم اکنون مشاهده می کنیم که جنایت های آنان از عراق فراتر رفته و روسیه و بیروت و پاریس را هدف قرار داده و صدها بی گناه را به کام مرگ فرستاد.

 

حجت الاسلام کربلایی ادامه داد: عراق در خط مقدم نبرد با این تروریست ها قرار دارد و مطمئنا پیروزی نهایی از آن ملت عراق است. همگان باید نسبت به انحراف جنگ با داعش برحذر باشند و اجازه بروز فتنه و جنگ داخلی را ندهند.

 

وی درگیری های رخ داده در شهر طوخورماتو را به شدت محکوم کرد و گفت: رخدادهای این شهر پیامدهای بسیار خطرناکی به همراه دارد که همگان باید اجازه تکرار چنین مواردی را ندهند.

 

تولیت آستان مقدس حسینی با اشاره به تقارن اربعین حسینی و جنگ با داعش تصریح کرد: از مجاهدانی که قصد عزیمت به کربلا برای مشارکت در اربعین حسینی را دارند، می خواهم در جبهه حضور داشته باشند و زیارت اربعین را از محل خدمت خود بخوانند و مطمئن باشند هم ثواب زیارت اربعین را گرفته و هم ثواب دفاع از عراق و مقدسات را خواهند داشت.

 

وی فتوای حضرت آیت الله سیستانی و لبیک مردم را عامل نجات عراق از لوث داعش توصیف کرد و ادامه داد: مجاهدان در حال ترسیم زیباترین صحنه ها هستند و ما دست آنان را می بوسیم و فداکاری هایشان را ادامه راه اباعبدالله(ع) می دانیم./980/ب901/د

ارسال نظرات