۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۳۰۴۸۹۵
فرمانده سپاه ناحیه نجف آباد مطرح کرد؛

اخلاص و سادگی دو ویژگی اصلی تفکر بسیجی/ الگوی بسیج مکتب عاشورا و نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ سرهنگ آقایی با بیان فرمایشاتی از امام خمینی(ره) درباره بسیج درباره مهم‌ترین ویژگی های بسیج گفت: امام خمینی این شجره طیبه را به عنوان لشکر مخلص خدا و مدرسه عشق بیان کردند و این دو ویژگی اصلی تفکر بسیجی یعنی عشق و اخلاص است که تمام ویژگی بسیج در این دو اصل اخلاص و سادگی و عشق خلاصه می شود.
سرهنگ آقايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، سرهنگ حسین آقایی، فرمانده سپاه ناحیه نجف آباد، امشب به مناسب هفته بسیج در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف آباد، با گرامیداشت هفته بسیج، و تسلیت اربعین حسینی گفت: بسیج از برنامه های اصلی انقلاب و از تدابیری است که باید در همه اقشار جامعه گسترش یابد.

 

وی درباره عظمت بسیج در سطح جهان افزود: پنجم آذر 1358 همزمان با فرمان تشکیل بسیج 20میلیونی جهان به این واقعیت پی برد که با وجود بسیج مردمی امکان تعرض به این نظام در هیچ بعدی وجود ندارد و امروز باید شاکر باشیم که بعد از 35سال از انقلاب، از مرز تشکیل ارتش 20میلیونی گذر کردیم و در مسیر تشکیل ارتش ده ها میلیونی قرار داریم.

 

سرهنگ آقایی از مهم‌ترین ابعاد بسیج را مظهر عزم ملی و اقتدار نظام بیان کرد و گفت: مهم‌ترین اهداف بسیج در نظام جمهوری اسلامی مردمی بودن، همه جانبه بودن، انقلابی و جهادی بودن و سازمان یافتگی است و این اهداف نه تنها در عرصه داخلی بلکه در عرصه بین المللی نیز مهم است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امروز بسیج به عنوان فنی ترین ارتش دنیا شناخته می شود که حتی برای مردم ما نیز جای تعجب دارد و این به خاطر اقتدرا و عظمتی است که در طی سال های بعد از انقلاب تا کنون در عرصه های مختلف دفاعی، اقتصادی، اجتماعی، و در عرصه فرهنگی و اجتماع و در برابر تمام مشکلات بسیج پررنگ ترین و با عظمت ترین نقش را داشته است.

 

فرمانده سپاه ناحیه نجف آباد به بیان فرمایشاتی از امام خمینی درباره بسیج پرداخت و بیان داشت: امام خمینی این شجره طیبه را به عنوان لشکر مخلص خدا و مدرسه عشق بیان کردند و این دو ویژگی اصلی تفکر بسیجی یعنی عشق و اخلاص است که تمام ویژگی بسیج در این دو اصل اخلاص و سادگی و عشق خلاصه می شود.

 

وی درباره دیگر ویژگی های بسیج با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره بسیج بیان داشت: اصل اخلاص، ایثار، شهادت طلبی و توسل به اهل بیت و پیروی از مسیر و خط اهل بیت و عاشورایی بودن از دیگر ویژگی هایی است که رهبری این گونه توصیف کرده اند که بسیج سیاسی، مجاهد، متدین و متعقد، با بصیرت و اهل جذب است، اما سیاست زده و جناحی، بی انضباط و افراطی، متحجر و خرافی، از خود راضی و اهل مسامحه نیست.

 

سرهنگ آقایی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و پیوند میان بسیج و مکتب عاشورا بیان کرد: بسیج مسیر حرکتش را از مکتب عاشورا گرفته است و اگر امروز بسیج در دنیا باعث افتخار نظام جمهوری شده و جهانیان بالاخص کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی از بسیج ایران الگو می گیرند، به دو واسطه اطاعت و پیروی از ولی امر زمان رهبر معظم انقلاب، و فرهنگ و تفکر بسیجی است.

 

 وی در ادامه درباره مهمترین فعالیت های بسیج در عرصه های مختلف بیان داشت: فعالیت در عرصه رشد و شکوفایی و تربیتی در شجره طیبه صالحین، خدمت رسانی به مردم و رفع محرومیت در عرصه اقتصاد مقاومتی که رکن اصلی اقتصادی و رمزگشایی از وابستگی، توسعه و راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده، آموزش و جذب جوانان جویای کار، حرکت جمعی در بعد کشاورزی و مهندسی کردن کشاورزی از اهم فعالیت و برنامه های بسیج است.

 

فرمانده سپاه ناحیه نجف آباد با اشاره به شهادت شهدای مدافع حرم و جایگاه بسیج بیان کرد: امروز شاهد هستیم که راه شهادت هنوز بسته نشده و شهدای مدافع حرم نمونه های کوچکی از تربیت شدگان بسیج هستند و امروز توان رزمی و دفاعی بسیج پویا و فعال است و لحظه ای نسبت به حملات دشمنان غافل نیست.

 

وی از دیگر فعالیت های بسیج را برگزاری رزمایش های متعدد بیان داشت و افزود: بسیجیان در قالب گردان های واکنش سریع بیت المقدس، کوثر، عاشورا، الزهراء، در حال طی آموزش های رزمی هستند آموزش هایی که در جهت مردمیاری، امداد و نجات، دفاع، جنگ شهری می بینند و در طی سال 94 تا کنون جهت حفظ آمادگی رزمی رزمایش متعدد در سطح شهرستان برگزار گردید، که آخرین مرحله با 7گردان بیت المقدس و کوثر در شمال شهر برگزار شد.

 

سرهنگ آقایی ساخت سوله های فرهنگی ورزشی صالحین و 9 دی را دیگر اقدامات بسیج برشمرد و گفت: در جهت توسعه برنامه های ورزشی، فرهنگی در شهرستان تاکنون موفق به ساخت و بهره برداری از 15سوله صالحین و 9 دی را شدیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در عرصه امر به معروف ونهی از منکر نیز بسیج همراستای با ستاد امر به معروف شهرستان اقداماتی را دنبال کرده ولی با توجه به وضعیت جنگ نرم دشمن، تکلیف ما در این زمینه سخت تر است و این تنها وظیفه بسیج و ستاد نیست و امر به معروف عملی در رفتار و تذکر لسانی و رعایت حلال و حرام و ترک محرمات، ازاله منکرات، باید در بدنه جامعه و افراد شکل بگیرد تا جامعه ای ایمن و سالم داشته باشیم./1306/203/ب2

ارسال نظرات