۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۳۰۴۹۷۵
عضو خبرگان رهبری:

ولایت معیار و شرط قبول اعمال است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورمحمدی شرط قبولی اعمال را ولایت دانست و گفت: اگر ولایت و اعتقاد به آن نباشد، اعمال انسان معنا نخواهد داشت و به حقیقت خود دست پیدا نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی، عضو خبرگان رهبری و مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در همایش روحانیت، مداحان و مدیران کاروان‌های عتبات عالیات آذربایجان شرقی در سالن همایش‌های مبین تبریز، اظهار داشت: زیارت اربعین، زیارتی خاص و با عظمت است.


وی با بیان این‌که حجر بن عدی ها از یاران و محبان حقیقی امیرمؤمنان(ع) بود، گفت: مکتب علی بن ابی طالب(ع) دارای چنان یاران بزرگی است که در طول تاریخ فریاد حقانیت حضرت علی بن ابی طالب را به گوش جهان رساندند.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به جریان شهادت حجر بن عدی، افزود: حجر بن عدی می‌خواهد که اول پسرش را شهید کنند بعد خودش را به شهادت برسانند، پدر معمولا چنین آرزویی نمی‌کند، در پاسخ حجر می‌فرماید به خودم اطمینان دارم اما از پسرم دچار نگرانی هستم که مبادا دچار انحراف شود.


وی ادامه داد: علی بن ابی طالب(ع) در مکتبش حجربن عدی ها و میثم تمارها را دارد، علی در مکتب خود یارانی چنین ارزشمند دارند، تمسک به سیره این بزرگواران در محبت و عشق به علی بن ابی طالب(ع) الگوی ما در ولایت‌مداری است.


امام جمعه مراغه با انتقاد از برگزاری مراسمات هفتم و اربعین برای حضرت رقیه، اظهار داشت: برخی مسائل انحراف است، امور باید بر اساس اصول باشد، برای پیغمبر و معصومین(ع) اربعین گرفته اید که امروز به اربعین حضرت رقیه رسیده ایم.


وی زیارت اربعین را مختص سیدالشهداء دانست و ابراز داشت: زیارت اربعین، اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است، نه برای پیغمبر است و نه برای دیگر معصومین، از این رو براگزاری اربعین برای فرزندان حضرت سیدالشهداء بی معنا  و نامناسب است.


مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در استان با آرزوی آن که داعش و گروه‌های تکفیری دچار اضمحلال و نابود شوند، تصریح کرد:  امید است با از میان رفتن گرو‌های تکفیری در منطقه که عمال آمریکا و کشورهای استکباری است، عتبات عالیات و سوریه امن شده و زیارت در امنیت و آرامش صورت گیرد.


وی شرط قبولی اعمال را ولایت دانست و تصریح کرد: اگر ولایت و اعتقاد به آن نباشد، اعمال انسان معنا نخواهد داشت و به حقیقت خود دست پیدا نمی کند.


روحی، مدیر کل حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به آمار حج و زیارت استان، اظهار داشت: 36 هزار نفر در استان برای زیارت اربعین در سما ثبت نام داشتند و با مجموع استان اردبیل 63 هزار نفر بودند که از این میان 46 هزار و 500 نفر موفق به دریافت ویزا شده اند./854/302/ب2

ارسال نظرات