۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۳۰۵۱۷۹
آیت‌الله مجتهد شبستری:

اربعین حسینی سبب شگفتی جهانیان است/ ملاک مردم در انتخابات روحیه استکبارستیزی کاندیداها باشد

خبرگزاری رسا ـ امام‌ جمعه تبریز گفت: مردم در انتخابات آتی مجلس باید به افرادی چون مدرس رأی اعتماد دهند که دارای روحیه استکبارستیزی هستند، دشمن از برنامه دوری مجلس از رهبری به دنبال احیای سلطه و استبداد خود است.
 آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه تبریز در مصلا این شهر، اربعین را تجلی قدرت و عظمت فرهنگ تشیع عنوان کرد و اظهار داشت: اجتماع عظیم شیعیان در اربعین حسینی نشان از وحدت و عمق ارادت شیعیان به اهل‌بیت (ع) است.


وی با بیان این‌که برگزاری مراسم اربعین حسینی با چنین عظمتی و با وجود ناامنی و حضور گروه تروریستی داعش در منطقه و عراق عامل شگفتی جهان شده است، تصریح کرد: رسانه‌های جهان این مراسم را بزرگ‌ترین مراسم اجتماع در جهان می‌دانند.


عضو خبرگان رهبری شهادت آیت‌الله مدرس در دهم آذر و روز مجلس را مورد اشاره قرار داد و افزود: آیت‌الله مدرس با حمایت علمای نجف توانست به مجلس دوم قانون‌گذاری راه یابد و در دوران اختناق پهلوی با شجاعت و شهامت در مجلس ایفای نقش کند.


وی شهید آیت‌الله مدرس را یک شخصیت کم‌نظیر در تاریخ ایران دانست و خاطرنشان کرد: اساس تفکر این روحانی مجاهد و متخلق به اخلاق اسلامی و سجایای اخلاقی عدم جدایی دین از سیاست بود، ساده زیستی این عالم جلیل‌القدر و شجاعت وی برجسته و قابل‌توجه است.


امام‌ جمعه تبریز بابیان این‌که یکی از محورهای نفوذ دشمن مجلس شورای اسلامی است، تأکید کرد: مجلس به‌عنوان قانون‌گذار در کشور اسلامی باید در جهت تحقق احکام الهی و مصالح ملت و کشور گام بردارد و با حفظ هوشیاری در برابر نفوذ دشمن ایستادگی کند.


وی با اشاره به برنامه دشمن در جدایی و ایجاد فاصله میان مجلس و رهبری، افزود: مردم در انتخابات آتی مجلس باید به افرادی چون مدرس رأی اعتماد دهند که دارای روحیه استکبارستیزی هستند، دشمن از برنامه دوری مجلس از رهبری به دنبال احیای سلطه و استبداد خود است.


نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به خطر تضعیف جایگاه بسیج با اشاره به بیانات رهبری در جمع فرماندهان بسیج کشور، بیانات رهبری را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: دشمن از رهگذر تضعیف اندیشه بسیجی به دنبال نفوذ است.


وی دیدار سران کشورهای مختلف با رهبر انقلاب را قابل‌توجه عنوان و تصریح کرد: دیدار رییس‌جمهور روسیه با رهبر انقلاب توجه جهانی را به خود جلب کرد و سبب بازتاب جهانی گسترده در جهان شد، توصیه جدی رهبر انقلاب هوشیاری کشورهای منطقه در برابر خطر توطئه‌های آمریکا در منطقه و جهان بود.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با ابراز تأسف از حادثه اخیر در کشور جمهوری آذربایجان و برخورد خشونت‌بار با مردم، کشور آذربایجان را به خویشتن‌داری و برخورد ملایم با مردم دعوت کرد و افزود: در این حادثه که تعدادی زخمی و کشته شدند، یک روحانی و جمعی دیگر نیز دستگیر شده‌اند، این رفتار زیبنده کشور مسلمان شیعه‌نشین نیست.


وی منکرات اقتصادی و سیاسی چون رانت‌خواری، تصرف در بیت‌المال و توهین را مورد انتقاد قرار داد و دعوت به پرهیز از منکرات اجتماعی کرد و اذعان داشت: تخلف از قوانین کشور منکر سیاسی و شرعی است، مردم و مسؤولان باید به قوانین کشور احترام بگذارند.


آیت‌الله شبستری قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب در مجلس را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: تصویب این قانون اگرچه مطلوب است ولی کافی نیست، این قانون باید در جامعه به کمک دولت و ملت از روی میز به عرصه تحقق نزدیک شود.


وی اجرای قانون حمایت از آمران به معروف را یک حرکت صحیح و قابل‌تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: این قانون با حمایت از آمران به معروف جلوی توهین و آسیب به آمران را خواهد گرفت، با اجرای این قانون مفاسد اجتماعی در جامعه کاسته خواهد شد./854/201/ب1

ارسال نظرات