۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۳۰۵۴۴۳
مدیر حوزه علمیه تخصصی امام خامنه ای مطرح کرد؛

هیأت های مذهبی باید روحانی محور باشند/ نیازمند شور و شعور حسینی در کنار هم هستیم

خبرگزاری رسا ـ یک استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه می بایست هیأت های مذهبی و تشکل های دینی روحانی محور باشند، افزود: در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) نیازمند شور و شعور حسینی در کنار هم هستیم.
حجت الاسلام اسماعيلي - مدير حوزه علميه تخصصي امام خامنه اي بجنورد

حجت الاسلام علی اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، بر بهره گیری حداکثری از این فرصت تبلیغی و مذهبی تأکید کرد و گفت: نهاد روحانیت در کنار هیئات مذهبی و تشکل های دینی شاکله اصلی بخش تبلیغ و ترویج آموزه های اسلامی در جامعه دینی را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه مناسب های مذهبی فرصت تبلیغی و ترویجی ویژه برای این نهادها است، ادامه داد: در ایام محرم و صفر مهم ترین رسالت روحانیان و هیئات مذهبی اقامه عزاداری و اشاعه مناسب فرهنگ حسینی در جامعه بوده که این مهم می بایست به دور از آسیب ها، انحراف ها و شبهات صورت گیرد.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه هیأت های مذهبی دانشکده تربیت دینی جوانان و نوجوانان هستند، افزود: باید دانشجویان این دانشکده با فرهنگ و مکتب حسینی تربیت یابند تا در عرصه های مختلف زندگی در برابر آسیب ها و ناهنجاری ها مصون بمانند.

وی لازمه تحقق این مهم را روحانی محور بودن هیأت مذهبی و تشکل های دینی دانست و اظهار کرد: روحانی محور بودن هیئات و استفاده از توان مداحان آگاه و باسواد در مراسم مذهبی و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) منجر به بروز و ظهور شعور حسینی در کنار شور حسینی عزاداران می شود.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه حضور در مراسم مذهبی و عزاداری ماه های محرم و صفر انسان را در برابر آسیب ها واکسینه می کند، خاطرنشان کرد: برای اینکه در برابر گناهان و لغزش ها مقاوم باشیم می بایست با حضور در هیئات مذهبی و مساجد دل و جان خود را با فرهنگ متعالی ائمه اطهار(ع) مصفا کنیم.

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه توسل به اهل بیت(ع) و توکل به باری تعالی انسان را از گناه و انحراف باز می دارد، تصریح کرد: در این راستا شرکت در مجالس مذهبی نباید تنها به حضور فیزیکی محدود شود بلکه باید با روح و جان در این محافل شرکت کرده و از ثمره معنوی و مذهبی آن برای سایر ایام سال بهره گیریم.

وی با بیان اینکه همزمان با اربعین حسینی خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به منظور شرکت در آیین پیاده روی اربعین عازم کربلا می شوند، افزود: هدف اصلی از این سفر و پیاده روی میلیونی شیعیان، ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی و اعلام همبستگی محبان اهل بیت(ع) در برابر دشمنان ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام اسماعیلی با یادآوری اینکه همزمان با این ایام بسیاری از مردم استان های سه گانه خراسان و ایران اسلامی که توفیق حضور در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) را ندارند راهی حرم مطهر رضوی می شوند، اضافه کرد: مردم با عشق و محبتی که نسبت به ائمه اطهار(ع) دارند در ایام اربعین حسینی و رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) به صورت پیاده عازم مشهد مقدس می شوند تا شعائر اسلامی و حسینی را زنده نگاه دارند که این موضوع بسیار ارزشمند و ستودنی است.

وی با تأکید بر برگزاری پرشور مراسم اربعین حسینی از سوی مردم دوست دار اهل بیت(ع) و عاشقان و رهروان مکتب حسینی، افزود: باید با حضور در مراسم عزاداری و مذهبی امام حسین و سایر ائمه اطهار(ع) در ماه های محرم و صفر، اندوخته مذهبی کسب کرد تا از این توشه ذی قیمت در سایر ماه ها و ایام سال بهره برد./9314/ت303/ب

ارسال نظرات