۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۳۰۵۵۶۴
معاون آموزش حوزه علمیه قزوین:

اربعین فرصتی برای هدایت غافلان است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه قزوین گفت: دشمنان اسلام از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به اسلام ضربه بزنند و انحرافاتی را رواج دهند از این رو مردم در همایش بین المللی اربعین باید با وحدت و یکدلی دست منافقان را کوتاه کنند تا مومنان در دام این گروه‌ها نیفتند.
حجت الاسلام رسول نوروزي

حجت الاسلام رسول نوروزی معاون آموزش حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت همایش میلیونی اربعین، گفت: اربعین امام حسین(ع) هر سال باشکوهتر از سال های دیگر برگزار می‌شود و بین همه اهل بیت(ع) تنها برای امام حسین(ع) مراسم اربعین گرفته می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: اربعین موجب می‌شود یاد، خاطره و منطق امام حسین(ع) در اذهان مردم زنده بماند و آنها با قیام و منطق امام حسین(ع) آشنا ‌شوند و دین اسلام برای همیشه پا بر جا بماند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که داعش و گروهک‌های تکفیری در پی نابودی مذهب تشیع هستند تاکید کرد: دشمنان اسلام از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به اسلام ضربه بزنند و انحرافاتی را رواج دهند مردم در همایش بین المللی اربعین باید با وحدت و یکدلی دست منافقان را کوتاه کنند تا مومنان در دام گروهک‌ها نیفتند.

 

استاد حوزه علمیه جامعه آرمانی را جامعه ای که ما را به خدای متعال نزدیک کند معرفی کرد و ابراز کرد: اجتماع میلیونی که در شهر کربلا تجمع می‌کنند و این اجتماع تنها در مذهب تشیع صورت می‌پذیرد و مسؤولان تشیع به درستی آن را هدایت می‌کنند.

 

حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد: مسلمانان جمعیت میلیونی را در کربلا با نظم هدایت می‌کنند و آل سعود توان و لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند چون آنها اعتقادی به اسلام و قرآن ندارند.

 

اربعین فرصتی برای هدایت غافلان است

این کارشناس حوزوی اربعین را فرصتی برای هدایت غافلان دانست و اظهار کرد: یکی از علمای قم از پاپ درخواست کرده که روز اربعین در کربلا حضور داشته باشد ما از تمام ملت ها و مذاهب دعوت می‌کنیم که در این همایش بزرگ شرکت کنند و با آرمان ها و اهداف امام حسین(ع) آشنا شوند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: امام حسین(ع) خون خود را در راه اسلام نثار کردند تا مردم را از جهالت، گمراهی و پراکندگی نجات دهند و راهی را که ایشان رفتند برای آگاهی و بیداری جامعه بوده است و آیات فراوانی داریم که اولیای خدا انسان را از ظلمت ها به سوی نور هدایت می‌کنند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: پیام این همایش برای اسلام وحدت و یکدلی است و برای استکبار جهانی این است که اگر بخواهید نسبت به جهان اسلام و مسلمانان توطئه‌ و تفرقه‌ای انجام دهید ما شما را از بین می‌بریم./838/302/ب1

ارسال نظرات