۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۳۰۵۹۱۱
پژوهشگر حوزوی:

راهپیمایی اربعین تقوای اجتماعی را تقویت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزوی با بیان این که راهپیمایی در روز اربعین تعظیم شعائر الهی است، گفت: بهترین شیوه برای زنده نگه داشتن مکتب عاشورا تعظیم شعائر الهی است و اگر شعائر الهی را تعظیم کنیم جامعه به سوی تقوا حرکت خواهد کرد و هدف امام حسین(ع) نیز این بوده است که جامعه به سمت تقوا حرکت کند.
حال و هواي عزاداران حسيني در راهپيمايي اربعين در مسير نجف به کربلا

حجت الاسلام رضا اسکندری پژوهشگر حوزوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیامدهای راهپیمایی اربعین بیان داشت: دو آثار و برکت در این مسیر مشاهده می شود که نخستین آن مربوط به تربیت و تعالی روح و رفتار مسلمانان است.

 

وی ادامه داد: افرادی که برای زیارت امام حسین(ع) مسیر کربلا را با پای پیاده طی می کنند به رفتار های دینی نزدیک می شوند و روحیه تعامل، ایثار و فداکاری، دوری از دنیا، محبت و توجه به مؤمنین و اطعام در این مسیر به گونه کامل ایجاد می شود.

 

این پژوهشگر حوزوی با بیان این که به واسطه راهپیمایی عظمت اباعبدالله(ع) به نمایش گذاشته می شود، اظهار داشت: حرکتی که امام  حسین(ع) در روز عاشورا با تعدادی از یاران با وفایش مظلومانه انجام داد امروزه بیش از بیست میلیون مسلمان از اقسام نقاط جهان آن را زنده نگه می دارند.

 

وی با تصریح بر این که راهپیمایی در روز اربعین تعظیم شعائر الهی است، گفت: بهترین شیوه برای زنده نگه داشتن مکتب عاشورا تعظیم شعائر الهی است و اگر شعائر الهی را تعظیم کنیم جامعه به سوی تقوا حرکت خواهد کرد و هدف امام حسین(ع) نیز این بوده است که جامعه به سمت تقوا حرکت کند./1324/ت303/ف

ارسال نظرات