۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۰۶۱۹۹
امام جمعه قزوین:

بین خط امام حسین و دست دادن با استکبار باید یکی را انتخاب کنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز یا باید راه امام حسین(ع) را قبول کنیم یا اینکه راه لندن، مذاکره با دشمن و التماس و دست دادن با استکبار را انتخاب کنیم.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد النبی(ص) برگزار شد با اشاره به عظمت پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: پس از حماسه اربعین خدای متعال توجه خاصی به مسلمانان دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد، اظهار کرد: امیدواریم یک روز قدس از شر صهیونیست‌های جنایتکار رهایی پیدا کند و اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی نابود شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: جنگ نشان داد که ملت ایران را به آسانی نمی‌توان کنار زد چراکه قلب این ملت برای حسین(ع) و کربلای حسین می‌تپد.

 

این مسؤول افزود: در اربعین خاندان امام حسین(ع) و فرزندان مظلوم ایشان راه پرخطر اسارت را تحمل کردند تا راه را به ما نشان دهند.

 

راه یزید و امام حسین(ع) اصلا با هم همخوانی ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: امروزه یا باید راه امام حسین(ع) را قبول کنیم یا اینکه راه لندن، مذاکره با دشمن و التماس و دست دادن با استکبار را انتخاب کنیم.

 

وی با اشاره به تفکر مسمومی که تلاش دارد نشان دهد که می‌توان امام حسین(ع) و یزید را در یک مسیر قرار داد، عنوان کرد: راه یزید بن معاویه و اباعبدالله الحسین(ع) اصلا با هم همخوانی ندارد.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان حساسیت انتخابات و اهمیت رأی دادن به افراد تصریح کرد: نمی‌توان گفت من به کسی رأی دادم و پس از آن فهمیدم که شعور انقلابی ندارد؛ پشیمانی در این عرصه سودی ندارد همانند آن‌هایی که به بنی‌صدر رأی دادند.

 

امیدواریم دانشگاه‌ها از وجود ایادی فتنه پاک شوند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: ما شاهد آن بودیم اکثر افرادی که در جریان انتخابات جذب فتنه‌گران شده بودند برگشتند و توبه کردند؛ فتنه‌گران ننگین هستند.

 

این مسؤول با اشاره به مناسبت روز دانشجو در 16 آذر ابراز کرد: برخی از دانشگاه‌ها و دانشجویان جلوتر از این مناسبت فتنه‌گری را شروع کرده‌اند، امیدواریم از جامعه دانشجویان سوء استفاده نشود و دانشگاه‌ها از وجود ایادی فتنه پاک شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به دومین نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان غربی و اروپایی گفت: رهبری در نامه نخست خطاب به دانشجویان مطرح کردند که شما خودتان به طور مستقیم اسلام و مسلمانان را بشناسید و در نامه دوم تاکید کردند که تروریسم نقطه مشترک همه ما است؛ آمریکا و اسرائیل خود تروریست بوده و تقویت کننده این جریان هستند بنابراین همه باید علیه تروریسم جهانی اقدام کنیم.

 

بهتر است وقف با مشاوره حکیمانه همراه باشد

وی با اشاره به هفته وقف و با بیان اینکه امیدواریم وقف به معنای واقعی احیا شود، اظهار کرد: وقف یک چیز است و تشخیص نیت وقف و اینکه درآمد آن در چه جایی صرف شود باید با مشاوره حکیمانه اتفاق بیفتد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خطاب به فریدون همتی استاندار جدید گفت: مواظب اطرافیان خود باشید، برخی از انتخاب‌ها و انتصاب‌های شما مردم استان را نگران کرده است.

 

این مسؤول ضمن توصیه به استاندار برای استفاده از مشاوران انقلابی افزود: تغییر مهندس وفاپور همه را به تعجب واداشت، ایشان چهره‌ای مذهبی و قرآنی هستند؛ مردم از ما انتظار دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان با تذکر به استاندار و تاکید بر اینکه در انتخابات خود عجله نکنید، گفت: اگر افراد را نمی‌شناسید بیشتر تحقیق و مشورت کنید و بدانید که مردم در جریانان اتفاقات قرار دارند و سوابق برخی فتنه‌گران را می‌دانند؛ شما از افراد متدین و انقلابی هستید و ما در هر جناحی فرد متدین داریم./955/201/ب1

ارسال نظرات