۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۳۰۷۳۲۰
با حضور زائران و مجاوران؛

آیین سنتی شام غریبان حضرت رضا از سوی خدام رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شام شهادت هشتمین خورشید ولایت؛ حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع)، آئین سنتی شام غریبان با حضور خدام بارگاه منور رضوی در مشهد برگزار شد.
آيين سنتي شام غريبان حضرت رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین سنتی شام غریبان حضرت رضا(ع) با حضور 30 هزار نفر از خادمان، کفشداران، دربانان، حفاظ و فراشان بارگاه منور رضوی در حالی که لاله های شمع فروزان در دست داشتند، با حرکت از چهاراه شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

استاندار خراسان رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسؤولان استانی خادمان را تا صحن جمهوری حرم مطهر همراهی کردند.

 

جمع کثیری از زائران رضوی و شهروندان شهر مشهد؛ پیرو جوان، زن و مرد، پسر و دختر، کودک و نوجوان با دردست داشتن شمع هایی روشن همنوا با خادمان رضوی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

 

خدام و عزاداران رضوی ضمن تجمع در صحن جمهوری اسلامی با مرثیه سرایی علی ملائکه، ابوطالب خالق پور، علی خوش چهره مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در حزن و اندوه اشکبار شام شهادت امام رضا(ع) به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

 

گفتنی است، آیین سنتی حرکت کاروان خدام رضوی همراه با نوحه خوانی دو مرتبه در سال ویژه شام غریبان امام حسین(ع) و شام غریبان امام هشتم(ع) اجرا می شود.

 

بر اساس این گزارش برپایی محفل انس با قرآن کریم ویژه شام غریبان امام رضا(ع) از سوی قاریانی چون حامد علیزاده، علیرضا اسحاقی، سید جواد حسینی و اجرای گروه تواشیح گروه «عروة الوثقی» از ساعت 20 تا 22 در رواق امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های این شب بود.

 

یادآور می شود؛ اجتماع عظیم عزاداران رضوی بعد از ظهر شهادت امام هشتم (ع) همزمان با شنبه 21 آذر در صحن جامع رضوی همراه با مرثیه‌سرایی میثم مطیعی صورت گرفت./1308/ 203/ب1

ارسال نظرات