۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۰۷۷۲۴
معاون امور بین ‏الملل حوزه‌های علمیه:

نامه‌نگاری رهبر انقلاب با جوانان غربی احیاگر سنت انبیاء الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت ‏الاسلام زمانی نامه امام خمینی(ره) به گورپاچف را در راستای نامه انبیای الهی برای هدایت مردم و سلاطین دانست و گفت: امروز رهبر معظم انقلاب نیز همان هدف را با همان ابزار انبیا دنبال می ‏کند که از آثار بسیاری برخوردار است.
حجت الاسلام زماني ، معاون بين الملل حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‏الاسلام محمدحسن زمانی معاون امور بین‏الملل حوزه‌های علمیه در همایش بررسی نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا که قبل از ظهر امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد گفت: در اسلام سنت نامه نگاری سنت حسنه‏ای بوده که از حضرت سلیمان تا پیامبر اسلام(ص) موجود بوده است که هدف از آن هدایت و آگاهی امت‏های دیگر بوده این سنت در بین علمای اسلام نیز رواج داشته است.

 

وی در ادامه افزود: نامه امام خمینی(ره) به گورپاچف نیز در این راستا بوده است که امروز نیز همین هدف و با همان ابزار انبیا از سوی رهبر انقلاب اسلامی نیز دنبال می‏شود که از آثار بسیاری برخوردار است.

 

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: بعد از نامه اول رهبر انقلاب فعالیت‏هایی از سوی موسسات مختلف و حوزه علمیه و وزارت خارجه در راستای نشر و ترویج نامه و بازخورد آن در جهان تشکیل شد که امروز در قالب ستاد پیگیری آثار نامه رهبری به فعالیت خود ادامه می‏دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم به بیان محورهای نامه دوم پرداخت و ابراز داشت: ضرورت همفکری بین امت اسلامی و جهان غرب از مهمترین محورهای این نامه است که می‏تواند از فعالیت‏های جدید حوزه علمیه نیز به شمار آید.

 

وی ادامه داد: لزوم توجه به فرهنگ اسلامی و هم‌دردی با قربانیان ترور و تبیین این مطلب که فرهنگ اسلامی به دنبال حذف غیر مسلمان نیست از دیگر مسؤولیت‏ها است و تأکید به این مسأله که جوانان اروپا می‏توانند آینده غرب را تغییر دهند از دیگر محورها است.

 

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه در تبیین دیگر مسائل موجود در نامه رهبر انقلاب، گفت: توجه به گسترش جنایات داعش در کشورهای اسلامی، حمایت آمریکا از جریان ترور و داعش و نادیده نگرفتن این رهبری از سوی آمریکا و توجه به تروریست دولتی از سوی آمریکا و اسرائیل از مهمترین موضوعات این نامه است.

 

حجت‏الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: تذکر این نکته که داعش مولود نامشروع مستکبران غرب و جریان منحرف اسلامی و وهابیت است از نکات جالب توجه و برخورد دوگانه غرب با تروریسم و دموکراسی به صورتی که ترور علیه مسلمان ترور نیست و علیه غرب ترور است از موضوعات قابل تامل است.

 

وی لشکر کشی آمریکا به کشورهای منطقه را دخالت آشکار به کشورها دانست و اظهار داشت: دخالت آمریکا در کشورهای منطقه آرامش منطقه را از بین برده و جنایات سربازان آنها در زندان ها قابل تحمل نیست که باید جوانان اروپا این مسأله را نیز توجه کنند.

 

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه تأکید کرد: محور دیگر این نامه بر اساس نفوذ فرهنگی غرب است که اصرار بیش از حد آنها به تحمیل فرهنگ مبتذل خود به شرق و به ویژه جامعه اسلام از نشانه‏های روحیه استکباری آنها است.

 

حجت‏الاسلام زمانی ادامه داد: رهبر انقلاب راز تشکیل داعش اروپایی را در تبعیض رهبران غربی علیه مردم خود می‏دانند که به سبب سرکوفت‏ها و تبعیضات آنها برخی جوانان سعی در به نمایش گذاشتن خود دارند و دست به این کارهای فجیع می‏زنند و در نهایت ترور در جهان به وجود می‏آید.

 

وی در پایان گفت: اما از مهم‏ترین بخش های این نامه توجه دادن جوانان اروپا به این نکته است که غرب هر چه دارد از اسلام است زیرا اروپا در زمانی که به کشورهای اسلامی تجاوز کرد علوم آنها را با خود برد و امروز نیز تولید علم خود را مدیون جوانان اسلام است که در کشورهای آنها دست به تولید علم زدند اما اروپا در این رابطه ناسپاس بود./1329/پ202/ف

ارسال نظرات