۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۳۰۷۸۹۴
آیت الله طباطبایی نژاد:

دوری از اهل بیت سبب ناتوانی در درک قرآن می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با بیان اینکه علت اصلی گمراهی‌ها جدایی بین قرآن و عترت است، گفت: حقیقت قرآن را کسانی که از اهل بیت دور هستند نخواهند فهمید چرا که کسی که از مفسر قرآن یعنی اهل بیت(ع) دور باشد، نمی تواند حقیقت قرآن را بفهمد.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد سه شنبه شب در آیین افتتاحیه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در موسسه اهل بیت(ع) اصفهان یکی از کارهای اساسی را تلاش برای بروز و ظهور فعالیت‌های قرآنی در همه رشته ها و گرایش‌های آن دانست و گفت: مسؤولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تلاش هستند تا به پیروی از دستورات  رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان را با قرآن آشنا کنند.

 

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: تلاش به منظور بروز و ظهور فعالیت‌های قرآنی در همه رشته‌ها و گرایش‌های آن بسیار پسندیده است که خوشبختانه این موضوع در جمهوری اسلامی به دستور مقام معظم رهبری پیگیری شده و ان شاءالله تا آینده‌ای نزدیک بیش از 10 میلیون جمعیت جوان حافظ قرآن داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: خداوند را سپاسگزاریم که در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و در توده مردم، توجه به قرآن به برکت نظام اسلامی بیشتر شده و حتی در بین جوانان ما افرادی که در قرائت و لحن عربی از عرب زبانان جلو زده و در مسابقات بین المللی مقام اول را کسب کرده‌اند، داریم.

 

وی به فعالیت یک هزار و 700 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان اشاره کرد و افزود: از فعالیت‌های همه این کانون‌ها بازدید و تلاش شده تا در حد توان امکاناتی هم در اختیار آنها قرار گیرد که خوشبختانه فعالیت‌های خوبی را برنامه ریزی کرده اند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد خواستار همت بیشتر مسؤولان و مساعدت بیشتر به این کانون‌های فرهنگی هنری شد و گفت: آشنایی با قرآن و قرآن آموزی که یکی از ثقلین است بسیار مورد اهمیت است و این کانون های فرهنگی هنری می توانند سطح دسترسی به مفاهیم بلند قرآنی را آسان و تسهیل کنند.

 

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اگر ما به قرآن و مفسر قرآن که اهل بیت(ع) هستند تمسک کنیم، هرگز گمراه نخواهیم شد، تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام کسانی که به این دو اصل مهم تمسک جستند راه درست را پیمودند و کسانی که دست از اهل بیت(ع) برداشتند و تنها به قرآن اکتفا کردند و یا کسانی که به قرآن توجه نداشتند، دچار گمراهی شدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: گمراهی که امروز در عالم اسلام می بینیم و انسان هایی خود را به نام اسلام و جزء مسلمانان می دانند مثل داعشی ها، سلفی ها و تکفیری ها اما جنایاتی را به نام اسلام انجام می دهند؛ علتش این است که دست از کسب معارف اهل بیت(ع) برداشته اند و در نتیجه قرآن را خوب نمی فهمند.

 

وی افزود: وقتی انسان دست از معلم و مفسر قرآن برداشت حتی اگر توجه به قرآن هم داشته باشد اما فهم قرآن را به صورت صحیح ندارد.

 

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه علت اصلی این گمراهی ها جدایی بین قرآن و عترت است، اظهار داشت: حقیقت قرآن را این دسته از افراد نخواهند فهمید چراکه کسی که از مفسر قرآن یعنی اهل بیت(ع) دور باشد، نمی تواند حقیقت قرآن را بفهمد.

 

وی در پایان گفت: سعی کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید این باشد که بچه های ما را به سمت قرآن و اهل بیت(ع) به این دو ثقل اکبر توجه دهند و رهنمون سازند./1304/202/ب1

ارسال نظرات