۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۰۷۹۲۹
امام جمعه کوهرنگ:

نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی زمینه ساز تعمق و تفکر جوامع غربی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ گفت: نگارش نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی زمینه ساز تعمق و تفکر جوامع غربی پیرامون عوامل مولد و خاستگاه اصلی و نیز حامیان و پشتیبانان گروه‌ های تکفیری تروریستی و ذینفعان اقدامات ضد دینی، غیر انسانی و غیر اخلاقی آن ها است.
امام جمعه کوهرنگ

حجت ‌الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی امام جمعه کوهرنگ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به تشدید فضای اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی در کشورهای غربی بعد از حوادث تروریستی پاریس و تلاش گسترده صورت گرفته برای ایجاد تنفر و انزجار این جوامع از دین مبین اسلام و جمعیت مسلمانان و خشونت ‌های صورت گرفته علیه مسلمانان در جوامع اروپایی، گفت: نَفس نگارش نامه از جانب رهبر معظم انقلاب و زمان و کیفیت مطالب نامه دوم و پیش از آن نامه نخست ایشان بسیار مهم و قابل تحقیق است.

 

وی افزود: اقدام امام خامنه ‌ای(حفظه الله) در نگارش نامه نخست و نامه دوم خطاب به جوانان غربی اقدامی روشنگرانه و انتخاب زمان فعلی با توجه به جو سنگین رسانه ‌ای شکل گرفته در غرب برای مخدوش کردن حقیقت درخشان دین اسلام دقیق و حساب شده است.

 

امام جمعه کوهرنگ، دو نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی را از زوایای مختلف قابل تأمل و تعمق دانست و اظهار داشت: خطاب قرار دادن جمعیت جوان و بالقوه غربی که دارای فطرتی حقیقت جو و آرمان گرا هستند و روزانه در معرض شدیدترین سم پاشی رسانه ‌های صهیونیستی غربی برای تنفر و انزجار از اسلام قرار دارند بسیار مهم و دارای آثار شگرف است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که این جوانان در آینده سکان دار اداره جوامع خود می ‌شوند، گفت: انتخاب نوع مخاطبان از جانب رهبر معظم انقلاب یکی دیگر از جنبه‌ های مهم دو نامه رهبری خطاب به جوانان غربی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ، چارچوب، کیفیت و محتوای نامه رهبر معظم انقلاب را که دارای مفاهیم بنیادین و اشارات تاریخی است، یکی دیگر از جنبه ‌های مهم این نامه عنوان کرد و گفت: نوع ادبیات و سبک نگارش نامه و محتوای آن دارای حقایقی مهم با بیانی ساده اما در عین حال تأثیرگذار است که سبب کنجکاوی و علاقه مندی مخاطبان برای تفکر عمیق و تحقیق در مورد مطالب مطرح شده در این نامه روشنگرانه می‌شود.

 

این مقام مسؤول با بیان این که نامه دوم رهبری به جوانان غربی دارای نکات و محورهای مهم بسیار زیادی است، اظهار داشت: هر کدام محورها نیازمند بررسی و تبیین جداگانه و مفصل است؛ یکی از مهم‌ترین محورهای این نامه اشارات صورت گرفته و مسائل مطرح شده در زمینه علل و عوامل اصلی شکل گیری گروه‌های تکفیری و تروریستی است.

 

وی گفت: با توجه به اشاره صورت گرفته در نامه پیرامون زمینه تاریخی پیوند استعمار با برداشت مطرود و افراطی و انحرافی از دین اسلام و نیز دیگر مطالب مهم مطرح شده در زمینه عوامل اصلی، ریشه‌ ها و بسترهای مؤثر در شکل گیری و به وجود آمدن گروه‌های تکفیری، تروریستی؛ نگارش نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی زمینه ساز تعمق و تفکر جوامع غربی پیرامون عوامل مولد و خاستگاه اصلی و نیز حامیان و پشتیبانان گروه‌ های تکفیری تروریستی و ذینفعان اقدامات ضد دینی، غیر انسانی و غیر اخلاقی آن ها است./9457/302/ب3 

ارسال نظرات