۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۳۰۸۳۹۹
آیت الله عالمی:

دستگاه دیپلماسی ظرفیت خود را برای ابلاغ و تبیین نامه رهبری بکار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان با اشاره به وظایف دستگاه دیپلماسی و سازمان های فرهنگی و بین المللی در قبال نامه رهبر معظم انقلاب گفت: دستگاه دیپلماسی باید زمینه ها و عرصه های تأثیرگذاری و نفوذ هدایت های رهبر معظم انقلاب را در بدنه جوانان غربی امروز فراهم کند.
آيت الله عالمي

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی گفت: نامه رهبر معظم انقلاب سبقه اسلامی و دینی دارد و رسول اکرم(ص) نیز برای غیر مسلمانان، حکام و سردمداران نامه هایی را نوشتند.


وی افزود: زمانی که یک دین و آیین در عصر رسول خدا و یک فرهنگ اندیشه ای امروز در عصر انقلاب اسلامی به صورت نجات بخش برای بشریت مطرح می شود پیام آن باید به همگان برسد، یکی از راه های رساندن پیام های نجات بخش همین نامه ها است؛ در صدر اسلام نیز پیامبر نامه های فراوانی نوشته اند.


نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با بیان این که در زمان سابق پادشاهان و حاکمان نقش جدی داشتند اما امروزه این نقش از آن مردم کشورهای جهان است، اظهار داشت: در غرب نیز مردم نقش جدی دارند، غرب ادعای دموکراسی دارد و دموکراسی بدان معنا است که حکومت ها برمبنای اندیشه های عمومی و ملی جهت پیدا می کند.


وی ادامه داد: حقیقتا رهبر معظم انقلاب با خطاب قرار دادن اندیشه های عمومی به ویژه نسل جوان آنها تأثیرات بسزایی را خواهند گذاشت، رهبر معظم انقلاب با انتشار نامه دوم خود قصد راهنمایی و روشنگری حوادث جهان برای جوانان غربی داشتند.


آیت الله عالمی با اشاره به وظایف دستگاه دیپلماسی و سازمان های فرهنگی و بین المللی در قبال نامه رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: دستگاه دیپلماسی باید زمینه ها و عرصه های تأثیرگذاری و نفوذ هدایت های رهبر معظم انقلاب را در بدنه جوانان غربی امروز فراهم کند.


وی عنوان کرد: با زبان دیپلماسی به خوبی می توان زمینه های لازم را برای نامه رهبری فراهم و آن را پشتیبانی کرد؛ نامه رهبر معظم انقلاب جوانان و مردمان غرب را بیدار می کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات