۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۰۸۷۵۱
آیت‌الله مهمان‌نواز:

بی تفاوتی در برابر جنایت نیجریه گناهی نابخشودنی است

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با محکوم کردن فاجعه اخیر نیجریه، گفت: سکوت، انفعال و بی تفاوتی در برابر جنایت کشتار شیعیان در نیجریه گناه نابخشودنی است.
آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در تجمع اعتراضی دانشجویان نسبت به کشتار شیعیان نیجریه که در محل دفتر این عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت امام حسن عسگری(ع)، کشتار مسلمانان و شیعیان بی گناه در نیجریه را محکوم کرد.

 

وی با تجلیل از احساس مسؤولیت اسلامی و انقلابی دانشجویان، افزود: با وجود هجمه نرم و جنگ فرهنگی دشمنان، به فضل الهی امروز جوانان ایرانی با ایستادگی در برابر این جنگ نرم، نسبت به مسائل دنیای اسلام حساس بوده و در این رابطه نقش آفرینی می کنند.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه انقلابی بودن یک مسأله بوده اما انقلابی ماندن مسأله ای دیگر و مهم تر است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بسیاری از افراد ادعای اسلامی و انقلابی بودن را داشته اند اما هنگامی که با خطر مواجه شده و در عرصه ای قرار می گرفتند که باید ابراز وجود می کردند، پشت اسلام را خالی کرده و منحرف می شدند.

 

وی با قرائت حدیثی از امام سجاد(ع) ادامه داد: امام زین العابدین(ع) از خداوند می خواهد که او را یک لحظه به حال خود وانگذارد چرا که اگر رها شود انحراف پیدا می کند.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: وقتی امام معصومی که ذره ای گناه و انحراف و ناپاکی در وجود او نیست از خداوند تقاضا می کند او را از انحرافات و مخالفت با حق حفظ کند، ما انسان های معمولی که دیگر جای خود داریم.

 

وی اظهار کرد: به همین دلیل امروز باید همه ما مسلمانان با توکل به باری تعالی و توسل به ائمه اطهار(ع) از خداوند طلب یاری داشته باشیم زیرا دشمنی دشمنان اسلام حتی نسبت به ابتدای ظهور اسلام بیشتر شده و این مستکبران می خواهند ریشه دین مبین اسلام را بخشکانند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: اکنون دشمنان اسلام و مستکبران در سوریه، عراق، یمن و نیجریه شیعه کشی راه انداخته اند در حالی که این مسلمانان هیچ گناهی ندارند.

 

آیت الله مهمان نواز اضافه کرد: گناه این شیعیان این است که به دنبال احقاق حق خود و نفی ظالم بوده و به دلیل اعتقادها و عزم خود برای زنده نگاه داشتن دین اسلام و عمل به آموزه های دینی جان خود را از دست می دهند.

 

وی با بیان اینکه شرایط امروز جهان اسلام بسیار پیچیده و خطرناک است، افزود: امروز خطر بزرگی دین اسلام را تهدید می کند چرا که دشمنان و مستکبران در لباس داعش و با نام اسلام، حرمت این دین کامل الهی و آسمانی را از بین می برند.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به اینکه هدف دشمنان از این اقدامات رواج اسلام هراسی در دنیا و منفعل کردن مسلمانان است، گفت: امروز غرب گروه هایی نظیر داعش را حمایت و تجهیز کرده و به جان مسلمان ها می اندازد و از آن طرف مدعی حقوق بشر نیز می شود.

 

وی افزود: امروز استکبار جهانی از داعش و وهابیت حمایت می کند تا این جریان های تکفیری و تروریستی شیعیان بیشتری را در نقاط مختلف دنیا قتل عام کنند.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه جنایت اخیر در نیجریه نیز در همین راستا بود، اظهار کرد: سکوت، انفعال و بی تفاوتی در برابر جنایت کشتار شیعیان در نیجریه گناهی نابخشودنی بوده به همین دلیل همه مسلمانان و دولت های اسلامی باید این جنایت شرم آور را محکوم کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات