۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۰۹۴۸۶
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله نمر در بجنورد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تشریح برنامه های بزرگداشت شهادت آیت الله نمر در این استان، گفت: برگزاری مراسم محوری بزرگداشت شهادت این روحانی مبارز، تجمع طلاب و دانشجویان و راهپیمایی و تظاهرات از جمله این برنامه ها هستند.
حجت الاسلام سالاري- رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در جلسه برنامه ریزی به منظور برگزاری مراسم های گرامیداشت شهادت آیت الله نمر باقر النمر، روحانی مبارز شیعی عربستان که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، به تشریح برنامه های پیش بینی شده در استان پرداخت و افزود: به این منظور برنامه های متعددی از سوی امت حزب الله و نهادهای فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی با مشارکت اقشار مختلف مردم استان برگزار می شود.

 

وی از برپایی مراسم محوری گرامیداشت شهادت آیت الله نمر در مرکز استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 10 صبح چهارشنبه، شانزدهم دی ماه با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این مراسم اعتراض به اعدام شیخ نمر و تأکید بر تداوم راه او است، اضافه کرد: در این برنامه محوری، سخنران کشوری در زمینه تبیین شخصیت شیخ نمر و تشریح جنایات آل سعود سخنرانی خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه افزون بر مراسم محوری گرامیداشت شهادت آیت الله نمر، برنامه های دیگری از قبیل تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیان و نیز دانشجویان در این زمینه برگزار شده است، افزود: تجمع اعتراضی طلاب و روحانیان خراسان شمالی صبح یکشنبه در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) بجنورد و تجمع دانشجویان نیز همزمان با نماز ظهر و عصر همان روز در محل مسجد دانشگاه آزاد بجنورد با حضور دانشجویان از تمامی دانشگاه های بجنورد برگزار شد.

 

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: افزون بر این شب گذشته نیز پس از نماز مغرب و عشاء، هیئات مذهبی در مسجد امام رضا(ع) بجنورد تجمع کرده و علیه اقدام‌های آل سعود شعار دادند.

 

وی با بیان اینکه دیدار اعضای بسیج و جامعه دانشجویی با آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از دیگر برنامه های گرامیداشت شهادت آیت الله نمر است، اضافه کرد: همچنین جمعه هفته جاری نیز همزمان با سراسر کشور بعد از برپایی نماز باصلابت جمعه مراسم راهپیمایی و تظاهرات در اعتراض به جنایت وحشیانه آل سعود در بجنورد و مراکز دیگر شهرستان های استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر به منظور اطلاع رسانی مردم در مورد برنامه های گرامیداشت شهادت آیت الله نمر، افزود: از مسؤولان و مدیران دستگاه های مختلف انتظار می رود در این گونه برنامه ها از مردم عقب نمانده و در صحنه باشند تا مردم برای محکوم کردن جنایت های آل سعود، مسؤولان را در کنار و همراه خود ببینند.

 

وی ادامه داد: همچنین در این زمینه از علما و شخصیت های برجسته استان انتظار می رفت بیانیه و قطعنامه صادر کرده و جنایت آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله نمر را محکوم کنند.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه اعدام شیخ نمر، اقدامی ظالمانه و ننگین از سوی آل سعود بود، تصریح کرد: در این رابطه می بایست همه مسلمانان و مسؤولان کشورهای اسلامی احساس مسؤولیت کرده و به تکلیف خود عمل کنند تا حقانیت دین مبین اسلام زیر سؤال نرود.

 

وی با تأکید بر اینکه پرداختن به موضوع اعدام شیخ نمر وظیفه ای مذهبی و دینی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: در این راستا باید رسانه ها برای مردم روشن گری کنند.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه آیت الله نمر مردم را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کرده و از سیاست های ظالمانه آل سعود به صورت علنی انتقاد می کرد، افزود: انتقادهای علنی شیخ نمر از تعصب و غیرت دینی او برخاسته بود و به همین دلیل نیز رژیم آل سعود تاب تحمل در برابر این انتقادها را نداشت و او را به شهادت رساند.

 

رییس شورای تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه افکار عمومی دنیا باید نسبت به این جنایات آل سعود بیدار شوند، افزود: در این زمینه نباید دستگاه دیپلماسی کشور تا این اندازه موضع انفعالی داشته باشد بلکه می بایست در برابر این گونه جنایات رژیم آل سعود، برخورد قاطعانه داشته و اقدامات و پیگیری های لازم را انجام دهد./9314/202/ب1

ارسال نظرات