۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۳۰۹۸۳۱
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تبیین کرد؛

جلب رضایت آمریکا و اسرائیل یعنی تبعیت از نظام سلطه/ عمل به قرآن راه حل همه مشکلات

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه باید سبک زندگی را بر اساس قرآن اجرا کرد، گفت: اگر اسرائیل و آمریکا از کشوری راضی باشد بدان معنا است که آن کشور از نظام سلطه تبعیت کرده است، در تاریخ مشاهد نشده که از سوی وهابیت یک سیلی به یهود و دشمنان اسلام زده شود اما همین افراد شیعه کشی می کنند.
حجت السلام و المسلمين قرائتي دومين همايش قرآني ياسين در آينه معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور پیش از ظهر امروز در دومین همایش قرآنی یاسین در آینه معرفت که در دار القرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که توجه به قرآن دستور خداوند متعال است، گفت: قرآن را به عنوان کتاب آسمانی باید جدی گرفت اما متأسفانه صرفا درس های رسمی جدی گرفته می شود.


وی با تأکید بر این که مدیون قرآن هستیم، افزود: برخی هنوز پس از سال ها تحصیل تفسیر قرآن را مطالعه نکرده اند، ذمه مسلمانان به قرآن اشتغال پیدا کرده و اشتغال یقینی برائت ذمه یقینی می خواهد از این رو صرفا با توجه به دروس غیر قرآن این برائت ذمه حاصل نمی شود.


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که اگر طلاب در زمینه تفسیر کار نکنند مدیون قرآن هستند، اظهار داشت: شهریه حوزه های علمیه باید بر اساس قرآن باشد، باید توجه داشت که قرآن در همه عرصه ها از جمله سیاست، اقتصاد، اخلاق و روابط برنامه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.


وی ادامه داد: تمام مشکلات ازدواج جامعه با عمل به قرآن حل می شود، امروزه دختردارها خجالت می کشند که اعلام کنند دختر دم بخت دارند، باید توجه کرد که ازدواج نوبتی نیست بلکه بر اساس نیاز انسان انجام می شود؛ چگونه است که امروزه افراد به وسیله اینترنت برای خود لباس نمی گیرند اما می خواهند ازدواج اینترنتی انجام دهند.


رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که قرآن کریم باید محور همه فعالیت های انسان ها قرار گیرد، ابرازداشت: در مسأله افزایش نسل قرآن کریم می فرماید که آمار مسلمانان باید بالا باشد از این رو مسأله افزایش نسل بسیار مهم است؛ اگر انسان می خواهد که از گمراهان نباشد باید قرآن و اهل بیت(ع) را با یکدیگر داشته و آن ها را جدی بگیرد.


وی عنوان کرد: همه نکات و راهکارها در قرآن وجود دارد که متأسفانه مراجعه نمی شود، ساده ترین کلمات قرآن برای با سواد ترین افراد نکته علمی دارد؛ صفاتی که در قرآن بیان شده باید برای یک عالم دینی لخاظ شود ممکن است که شخصی بسیار ملا باشد اما خصلت اشداه علی الکفار را نداشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که در قرآن کریم آمده که حفظ نظام واجب تر از نماز است، خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت امام(ره) چنین سخنی را مطرح کردند بسیاری متعجب شدند اما پس از مراجعه به قرآن متوجه شدیم که این سخن اساس قرآنی دارد.


وی اضافه کرد: اگر اسرائیل و آمریکا از کشوری راضی باشد بدان معنا است که آن کشور از نظام سلطه تبعیت کرده است، در تاریخ مشاهد نشده که از سوی وهابیت یک سیلی به یهود و دشمنان اسلام زده شود اما همین افراد شیعه کشی می کنند؛ باید سبک زندگی را بر اساس قرآن اجرا کرد و طلاب باید نسبت به برگزاری دروس تفسیر اهتمام داشته باشند./1323/پ202/ف

ارسال نظرات