۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۹۵۳
کارشناس مسائل مذهبی:

استکبار و وهابیت نمی توانند ندای حق طلبانه شیعه را سرکوب کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبیبا بیان این‌که استکبار و وهابیت نمی توانند ندای حق طلبانه شیعه را سرکوب کنند،‌ گفت: اعدام شیخ نمر یکی از بزرگ ترین جنایات دوران حاضر بود که بیشترین زیان آن متوجه عاملان این جنایت است.
شيخ نمر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا قدسی، کارشناس مسائل مذهبی، صبح امروز در مراسم سخنرانی و قرائت دعای ندبه که مسجد صاحب الزمان(عج) شهرضا برگزار شد اظهار کرد: برگزاری مجالی وعظ و سخنرانی یکی از ارکان ترویج آداب و احکام شرعی در طول تاریخ بوده است، علما و وعاظ با استفاده از این ظرفیت مردم را نسبت به فرامین الهی آگاه می کردند.

 

وی اضافه کرد: قدرت انتقال مطالب از طریق منابر به اندازه ای است که حتی در عصر ارتباطات و با توسعه فضاهای مجازی نیز، این ابزار انتقال معارف دینی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و در بسیاری از موارد از قدرتی بیش از این رسانه ها برخوردار است.

 

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: وقوع انقلاب اسلامی این امکان را فراهم کرد که شیعیان بتوانند احکام و عقاید خود را به دیگر مناطق جهان منتقل کنند، تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی جهانیان شیعه را اقلیتی در شرف انحلال می پنداشتند اما انقلاب اسلامی ایران به همه ثابت کرد فرهنگ ولایت و امامت هیچ گاه نابود نمی شود.

 

حجت الاسلام قدسی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به واقعه شهادت آیت لله شیخ نمر، با محکومیت این اقدام دولت عربستان گفت: استکبار جهانی نمی تواند ندای حق طلبانه شیعه را سرکوب کند، کشتار علمای شیعه سبب روسایی بیشتر دستگاه‌های استکباری و ایادی وابسته به آن ها خواهد شد.

 

وی گفت: ایمان پیشوایان شیعه به امکان ایجاد تغییر در سطح جوامع، ناشی از تأثیر کلام روحانی امام خیمنی(ره) در وجود آن هاست، امام خمینی(ره) همواره بر لزوم صدور انقلاب تأکید داشتند، رهبر معظم انقلاب نیز این طریقه را دنبال کردند و امروز همه مشاهده می کنند محور مقاومت اسلامی در برابر زیاده خواهی های غرب ایستادگی می کند و از سوی دیگر افرادی مانند شیخ نمر و شیخ زکزاکی در کشورهای غیر شیعه فرهنگ تشیع را ترویج می کنند، مجموعه این اقدامات تحقق وعده الهی در خصوص حکومت صالحان را محقق می کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: فرهنگ تشیع بر خلاف آنچه دشمنان این فرهنگ الهی منتشر می کنند، مبتنی بر صلح، نوع دوستی و رعایت حقوق دیگران است، علت مخالفت استکبار جهانی با شیعه و در مجموع فرهنگ اسلامی این است که، تعالیم اسلام با ظلم مخالف است، اسلام مانع برتری جویی فرد یا گروهی بر دیگران است.

 

حجت الاسلام قدسی تصریح کرد: رسانه های گروهی نقش غیر قابل انکاری در فرهنگ و تمدن غرب دارند، قدرت رسانه ای در کنار تمام مزایایی که دارد ایجاد سلطه رسانه ای مافیای قدرت و ثروت بر افکار عمومی مردم را نیز ایجاد کرده است، صاحبان قدرت و ثروت در غرب آنچه را که خود می خواهند به مردم القا می کنند اما این اقدام را با زیرکی تمام انجام می دهند.

 

وی تأکید کرد: باید به این مسأله توجه کنیم که چرا وقتی مسأله ای خلاف شرع و یا جرایم جنسی در جامعه اسلامی مطرح می شود همه مردم اعلام موضع می کنند و این اقدام را محکوم می کنند اما این رویه در غرب ایجاد نمی شود، علت این مسأله آن است که رسانه های گروهی در غرب در طول دهه های اخیر، ذائقه اجتماعی مردم را تغییر داده و حساسیت آن ها در مسائل شرعی و دینی از بین برده اند.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان، گفت: اعدام شیخ نمر یکی از بزرگ ترین جنایات دوران حاضر بود که بیشترین زیان آن متوجه عاملان این جنایت است، دولت آل سعود با این اقدام اضمحلال خود را سرعت بخشید./868/202/ب1

ارسال نظرات