۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۳۱۰۳۶۱
آیت الله سبحانی:

سرنوشت ملت از هم گسیخته و دارای اختلاف مرگ است/ تفرقه مسلمانان از اختلاف میان علما و حاکمان نشأت می‎گیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی از گسترش تفرقه و شکاف میان مسلمانان انتقاد کرد و این مساله را ناشی از اختلاف میان علما و حاکمان جهان اسلام دانست.
آيت الله سبحاني حضرت آيت الله سبحاني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی امشب در دیدار حجت الاسلام اکرم الکعبی دبیرکل نجباء عراق گفت: خداوند از همه مردم می خواهد به حبل الهی تسمک جویند، نکته آیه این است که خداوند به جای تأکید بر اسلام و ایمان و قرآن بر حبل الهی تأکید کرد.

 

وی افزود: به نظر بنده خداوند تبارک و تعالی با این کلمه درصدد بیان این مساله است که اختلاف و تفرقه گروه های مختلف به مثابه افتادن در چاه است، کسانی که در چاه افتاده اند تنها با طنابی نجات می یابند که به آن تمسک بجویند و گرنه همچنان در چاه باقی مانده و به هلاکت می رسند.

 

این مرجع تقلید تصریح کرد: خداوند با این تعبیر می خواهد بگوید که ملت گسیخته و دارای اختلاف همانند افتادگان در چاه محسوب شده و سرنوشت آن مرگ است مگر اینکه به طناب وحدت چنگ زده تا نجات یابد.

 

حضرت آیت الله سبحانی ادامه داد: خداوند علامه شیخ محمد حسین کاشف الغطا را رحمت کند که جمله خوبی دارد و می گوید اسلام بر دو کلمه بنا شده است کلمه توحید و توحید کلمه؛ خداوند به مسلمانان کلمه توحید را هدیه داد و آنان عالیترین مراتب توحید را به نمایش می گذارند.

 

وی خاطر نشان کرد: جوامع اسلامی از گذشته در مسائل و شیوه هایشان اختلاف فراوانی دارند و با این شیوه نجات نمی یابند، مشکلات جوامع اسلامی از اختلاف میان علما و حاکمان ناشی می گیرد و اگراین اختلاف ادامه پیدا کند همچنان شاهد کشته شدن صدها مسلمان هستیم.

 

این مرجع تقلید تأکید کرد: از خداوند می خواهیم به علما و رهبران و همه مسؤولان توحید کلمه عنایت کند چرا که خدا و شریعت یکی است و ابزار وحدت بسیار بیشتر از تفرقه است اما هم اکنون اختلاف میان مسلمانان بیش از وحدت دیده می شود./980/پ202/ج1

ارسال نظرات