۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۱۰۶۰۴
آیت الله صفایی بوشهری:

رسانه ملی و اسلامی خط مقدم دفاع مقدس رسانه‌ای در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه هم اینک هفت هزار شبکه شنیداری و دیداری ایران را نشانه گرفته و با تهاجم نرم در عرصه های مختلف به شدت ایران را مورد تهاجم قرار داده‌اند، گفت: در این فضای تهاجم، رسانه ملی و تمامی رسانه‌های دیگر خط مقدم دفاع مقدس رسانه‌ای در مقابل تهاجم رسانه ای به جهان بشریت و ایران اسلامی هستند و شما عزیزان افسران و رزمندگان این دفاع مقدس هستید.
صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش مدیران شبکه‌های رادیویی استان‌های سراسر کشور در بوشهر با بیان اینکه رادیو یک رسانه گفتاری و شنیداری فراجغرافیای است، گفت: رادیو می‌تواند با بال امواج از طریق سمع، فکرها و دل‌ها را مدیریت کند و این یک مقوله‌ مهم و استراتژیک در عرصه برنامه ریزی و پروژه‌های نرم است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه از دیرباز تمامی تئوریسین‌های حوزه مدیریت اندیشه بر روی مقوله‌ رسانه، جایگاه و نقش ویژه‌ای لحاظ کرده‌اند، افزود: از همان آغازی که رادیو در جهان و ایران آغاز به کار کرد و صدای آن به گوش مردم رسید، همواره به عنوان اولین همراه گویا کنار مردم در اقصی نقاط جغرافیای زیستی قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: رادیو با این تاریخ و تکنولوژی و قدرت پوشش جغرافیایی دارای درجه تأثیرگذاری بسیار بالایی‌ است، چنان که در آمارهای ارتباطی انسانی به شکل غیرمستقیم به عنوان مؤثرترین دستگاه و رسانه در فضای بین المللی مطرح است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه وقتی رادیو در عرصه بررسی‌های جامعه شناختی مدیریت و نظم های جهانی قرار می گیرد و دارای دو لایه و روح می شود، اظهار داشت: اولین لایه، ایجاد ارتباط با صدای صمیمی برای توسعه دانش، اخلاق، ایجاد تمدن، عدالت، آزادی، فرهنگ سازی، همدلی، هم زبانی و ایجاد نشاط، امید، سرافرازی و تولید بیداری و بصیرت است.

 

امام جمعه بوشهر ادامه داد: اما از طرف دیگر مدیران جهان استبکار از همین رسانه می‌توانند اندیشه های منحط و منحرف خود را به جامعه جهانی تزریق و تحمیل کنند و تحت پروژه تهاجم نرم، این حرکت را با اندیشه خود بر بال امواج به قلب و ذهن مخاطب ارسال کنند و او را به یک شکست خورده شنیداری تبدیل کنند، در حالی که این رادیو می توانست از سوی دیگر، انسانی پربصیرت، بیدار، آگاه و دارای دانش و حرکت‌های آزادی‌خواهانه در فضای زندگی تولید کند.

 

وی تصریح کرد: در جغرافیای زندگی انسان اگر صدا و شنیدن نباشد قطعاً آن جغرافیا و کشور دارای نقص دو عضو خواهد بود به این معنی که نه زبان گویا و نه گوش شنوا دارد.

 

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: در فضای یک جغرافیای زیستی، ارتباط شنیداری و گفتاری یک فرصت برای توسعه اندیشه، فرهنگ، دانش و علم است و نبود آن قطعاً آن جغرافیا را دچار اختلال در نقص عضو ساختاری و هندسه جامعه شناختی خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: بی تردید اگر ما بتوانیم از فرصت صدا استفاده کنیم و با تکنولوژی‌های روز، به ویژه در حوزه IT با تولید دستگاه های دانش بنیان و سیستم های نوین در گسترش حوزه صدای استانی و شهری و سیستم های ارتباطی بسیار پیچیده ای که از سوی سیستم های الکترونیکی طراحی می شود، شبکه صدا و شنیداری خود را گسترش دهیم و بر این مدار اندیشه های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اسلام عزیز را در جغرافیای ملی و سپس فراملی ترویج کنیم، قطعاٌ فصل نوینی در تاریخ رادیو ایجاد خواهیم کرد.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه هم اینک هفت هزار شبکه شنیداری و دیداری ایران را نشانه گرفته و با تهاجم نرم در عرصه های مختلف به شدت ایران را مورد تهاجم قرار داده اند، خاطرنشان کرد: در این فضای تهاجم، رسانه ملی و تمامی رسانه های دیگر، خط مقدم دفاع مقدس رسانه‌ای در مقابل تهاجم رسانه ای به جهان بشریت و ایران اسلامی هستند و شما عزیزان افسران و رزمندگان این دفاع مقدس هستید./846/202/ب2

ارسال نظرات