۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۳۱۰۶۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تشریح دستاوردهای نظام اسلامی مهم‌ترین رسالت روحانیان در دهه فجر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تشریح و تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی برای مردم و بصیرت‌افزایی در بین اقشار مختلف، مهم‌ترین رسالت روحانیان و مبلغان در دهه فجر است.
حجت الاسلام خادمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، شامگاه سه شنبه در جمع شماری از روحانیان بجنورد، با اشاره به اعزام روحانیان مبلغ به مساجد و مناطق مختلف استان همزمان با دهه مبارک فجر، اظهار کرد: دهه فجر بهترین فرصت برای تشریح و تبیین دستاوردهای انقلاب و خدمات نظام اسلامی و دولت به مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه در این بین روحانیان نیز با استفاده از منابر مجالس و محافل مذهبی، ظرفیت ویژه ای محسوب می شوند، افزود: درواقع مهم‌ترین رسالت روحانیان و مبلغان اعزامی به مساجد، دانشگاه ها و سایر مراکز و مناطق در دهه مبارک فجر، تشریح و تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی برای مردم و بصیرت‌افزایی در بین اقشار مختلف است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با بیان اینکه وجه تمایز انقلاب و نظام اسلامی ایران با سایر نظام‌ها و انقلاب‌ها، داشتن پشتوانه قوی مردم است، خاطرنشان کرد: انقلاب های دیگر به حضور و نقش آفرینی قشر خاصی از مردم و یا طیفی از طبقات اجتماعی و احزاب سیاسی شکل می گیرند در حالی که در پیروزی انقلاب و استقرار و استحکام نظام مقدس اسلامی همه اقشار و طیف های مردم نقش آفرین بودند.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: خواست و اراده آحاد مردم و رهبری امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و اکنون نیز انقلاب و نظام اسلامی ما به الگوی سایر کشورها و ملت‌ها بدل شده است.

 

وی ادامه داد: انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشروعیت الهی و مردمی داشته و به همین دلیل نیز به نسبت گذشت سه دهه از عمر این نظام، پیشرفت‌ها، پیشروی‌ها و نقش‌آفرینی‌های آن در سطح کشور، منطقه و جهان کم نظیر بوده است.

 

حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: بر این اساس در ایامی چون دهه فجر می بایست مصادیق این پیشرفت و توسعه برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل‌های جدید که شرایط و وضعیت این کشور را در دوران رژیم ستم شاهی درک نکرده اند، تشریح و تبیین شود.

 

وی اضافه کرد: حمایت از مظلومان و مستضعفان کشور و جهان، وابسته نبودن به استکبار، زنده کردن ارزش های اسلامی و انسانی و برچیده شدن مظاهر فساد و بی دینی از اهداف انقلاب و نظام اسلامی بوده که همچنان به عنوان راهبردهای اصلی و اصول مسلم نظام هستند.

 

حجت الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه در دهه فجر باید با اجرای برنامه های مناسب از نظر کمی و کیفی، ارزش های انقلاب و نظام برای مردم تبیین شود، افزود: در مراسم این دهه باید با پرهیز از اجرای برنامه های بی کیفیت و بدون پیام، زمینه جذب اقشار مختلف مردم به این برنامه ها فراهم شود.

 

وی اضافه کرد: آشناسازی دانش آموزان و دانشجویان با انقلاب اسلامی نیازمند برپایی مراسم ویژه و متنوع در مدارس و دانشگاه‌ها است به همین دلیل لازم است برگزاری برنامه هایی در این اماکن نیز پیش بینی شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: اعزام روحانیان مبلغ به مساجد و مراکز علمی و آموزشی، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با استفاده از اساتید برگزیده حوزه علمیه، دعوت از سخنرانان برجسته کشوری، برگزاری همایش، برگزاری مسابقات فرهنگی، اجرای برنامه در مساجد و تبلیغات و فضاسازی از جمله برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی استان به منظور گرامیداشت ایام الله دهه فجر امسال است./9314/202/ب1

ارسال نظرات