۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۳۱۱۰۲۱
امام جمعه عالیشهر:

برخی برای رسیدن به اهداف خود در پی ایجاد اختلاف بین اعضای شورای نگهبان هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه عالیشهر گفت: برخی سعی می کنند با اختلاف انداختن میان اعضای شورای نگهبان به اهداف خود دست یابند، البته تاکنون شورای نگهبان توانسته موفق عمل کند و به فضل الهی بتواند افرادی که صلاحیت حضور در مجلس شورای اسلامی را دارند انتخاب کند و تحت تأثیر گروه های فشار قرار نگیرد.
امام جمعه عاليشهر

حجت الاسلام غلامرضا هاشمی، امام جمعه عالیشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر با اشاره به وظیفه مهم شورای نگهبان در این برهه زمانی حساس در بررسی احراز صلاحیت کاندیداها، گفت: همه داوطلبان باید ملاحظه قانون را کنند و شورای نگهبان هم تاکنون مطابق قانون عمل کرده است.

 

وی افزود: مسأله‌ای که وجود دارد این است که در حال حاضر به دلیل اینکه منافع برخی به خطر افتاده است، ممکن است هیاهو و جنجال هایی به راه بیندازند، شورای نگهبان هم که به عنوان فیلتر نظام عمل می کند نباید از هیاهوها بترسد و بگذارد گروه‌های فشار موفق شوند.

 

حجت الاسلام هاشمی در ادامه افزود: برخی سعی می کنند با اختلاف انداختن میان اعضای شورای نگهبان به اهداف خود دست یابند، البته تاکنون شورای نگهبان توانسته موفق عمل کند و به فضل الهی بتواند افرادی که صلاحیت حضور در مجلس شورای اسلامی را دارند انتخاب کند و تحت تأثیر گروه های فشار قرار نگیرد.

 

امام جمعه عالیشهر با بیان اینکه استان بوشهر رکورددار تأیید صلاحیت 100 درصدی نامزد های انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، گفت: این اتفاق خوبی نیست، در بین افرادی که تأیید صلاحیت شده اند ممکن است فردی باشد که نه از لحاظ اخلاقی بلکه از منظرهای دیگر شایستگی حضور در انتخاب را نداشته باشد، حالا چطور شده است که این همه تعداد بدون معطلی و بدون تأمل تایید شده اند و کسی رد صلاحیت نشده است؟

 

وی ادامه داد: این نشان می دهد که در تأیید صلاحیت ها از سوی هیأت‌های اجرایی دقت نشده است و اگر شده بود، طبیعتأ غربالگری بیشتری صورت می گرفت.

 

حجت الاسلام هاشمی ابراز کرد: امیدواریم شورای نگهبان اقدامات لازم را در این باره انجام داده و دقت عمل بیشتری به خرج دهد./833/303/ب2

ارسال نظرات