۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۱۱۸۶۳
امام جمعه اهر مطرح کرد؛

تمکین در برابر قانون احترام به حقوق ملت/ نتیجه صلاحیت‌ها طبق قانون محترم و حق‌الناس است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده تمکین در برابر قانون را احترام به حقوق ملت دانست و گفت: نتیجه تأیید یا رد صلاحیت کاندیدها طبق قانون هر چه باشد محترم و حق الناس است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسأله ترس از خدا و خدا محوری را از محور های سبک زندگی دینی در زندگی انسان، اعم از مسائل فردی، اجتماعی، سیاسی، مسائل خانوادگی و تمام امورات دانست و گفت: خدامحوری و خشیت از پروردگار متعال موجب سعادت و موفقیت جامعه خواهد بود.


وی با بیان این‌که مسأله حق الناس در مقایسه با حق‌الله دارای اولویت است، افزود: از جمله توصیه های دین ما احترام به مسأله عرض، آبرو، حیثیت، مال و خون مؤمن است که باید همواره به عنوان خطوط قرمز در نظر گرفته شود.

 

امام جمعه اهر ادامه داد: کسی که قیام به حقوق بندگان می‌کند حق الله را هم رعایت خواهد کرد، حق الناس از جمله مهمترین توصیه های متون دینی است که باید در تمام ابعاد زندگی بشری مورد توجه و دقت قرار گیرد.


وی از جمله حقوق‌الناس را آراء مردم عنوان و تأکید کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که با ائمه جمعه سراسر کشور داشتند به مسأله حق الناس در انتخابات تأکید ویژه فرموده و حق الناس در مراحل انتخابات را مورد اشاره قرار دادند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه افزود: باید آگاه باشیم آرائی که از سوی مردم به صندوق های رأی ریخته می شود حق الناس بوده و مجریان و ناظران انتخاباتی نیز باید در حفظ و حراست از حقوق مردم کوشا بوده و حق الناس را رعایت کنند.


وی یکی از مصادیق رعایت حقوق ملت را آن دانست که فرد صالح را رد نکرده و ناصالح به انتخابات راه پیدا نکند، گفت: وقتى انتخابات  به یک نتیجه‌اى رسید و مراکز قانونى تصدیق کردند، پذیرش این نتیجه حقّ‌النّاس است‌ ضدّ آن کارى که در سال 88 انجام شد.


حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: در سال 88 یک حرف منکری مطرح کردند که تقلّب شده است و باید این انتخابات باطل شود، در فتنه سال 88 اوضاع را به هم ریختند و از موارد قانونی عبور کرده شمارش مجدد انجام یافت اما عده ای فتنه گر به تحریک استکبار جهانی و نیز عده ای غافل در مقابل حق مردم ایستادند.


وی خاطرنشان کرد: پس باید در مقابل نتیجه تأیید صلاحیت هیأت‌های اجرایی و نظارت و شورای محترم نگهبان و نتیجه انتخابات و شمارش آراء تمکین کرده و به حق مردم ارزش قائل شد.


امام جمعه اهر تصریح کرد: همان‌گونه که حضرت آقا فرمودند، همه همت دشمنان این است که این ماندگاری انقلاب را یک جوری به هم بزنند پس باید طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری افرادی را باید برای مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی انتخاب کرد که در مقابل هجمه دشمن ایستاده و شجاعت نشان داده و راه امام را ادامه دهند که با انتخاب افراد صالح خواهیم توانست ماندگاری انقلاب را حفظ نماییم./854/302/ب2

ارسال نظرات