۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۳۱۲۱۹۸
امام جمعه شهرکرد:

مشکل امروز برخی از مسؤولان نظام باور نداشتن به نصرت الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام باور نداشتن به وعده ها و کمک الهی را مشکل امروز برخی از مسؤولان نظام بیان کرد و گفت: متأسفانه برخی ها هنوز به این باور قطعی نرسیده اند که می توان به خدای متعال و توانمندی های داخلی تکیه کرد و جامعه ای به هم پیوسته و مستقل و به دور از وابستگی به بیگانه شکل داد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های امروز نماز جمعه شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد،  به مسأله برجام و انتخابات پیش رو اشاره و بر ضرورت روشنگری و بصیرت افزایی در ارتباط با این مسائل تأکید کرد و گفت: متأسفانه سخنانی از سوی مسؤولان و رسانه در این خصوص شنیده می شود که با یکدیگر یکسان و همسو نیست و مسائل به خوبی تشخصی داده نشده است.

 

امام جمعه شهرکرد تبیین درست و صحیح مسائل و بصیرت افزایی را یکی از راه ها برای شناخت درست مسائل خواند و تأکید کرد: اگر مسائل ریشه ای و به درستی برای مردم تبیین شود و جایگاه واقعی خودش را در جامعه پیدا کند به یقین جامعه راه خودش را پیدا خواهد کرد و تشخیص آسان خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به تبیین مسائل ریشه ای و اساسی نظام اسلامی پرداخت و تصریح کرد: نخستین مسأله اساسی، حفظ اصول انقلاب است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تأکید مستمر داشته اند که جامعه نباید از اصول و ارزش های اسلامی فاصله بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، هدف از شکل گیری انقلاب اسلامی را نیز حاکم کردن اسلام ناب در جامعه دانست و افزود: تولی و تبری دو شاخصه اسلام ناب هستند که اگر این دو شاخصه در اسلام و جامعه اسلامی وجود نداشته باشد، می شود همان اسلام عربستانی و اسلامی که حکومت های طاغوتی در دوران تاریخ به نام اسلام شکل دادند و حکومت کردند اما این دو شاخصه در آن ها نبود.

 

وی آبادانی و پیشرفت در سایه تولی و تبری را دومین مسأله اساسی در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: همه آبادانی و پیشرفت جامعه اسلامی در همه عرصه ها باید با تولی و تبری شکل بگیرد در غیر این صورت هر چه آبادانی و پیشرفت هم به دست آوریم بی ارزش و در سایه دل بستن به بیگانه است.

 

خطیب جمعه شهرکرد با تأکید بر این که نوع ارتباط با بیگانه در حکومت دینی با محوریت ولی فقیه مشخص می شود، تصریح کرد: ولی فقیه ارتباط با بیگانه را بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت مشخص کرده اند.

 

وی در ادامه با طرح این سؤال که آیا بدون رابطه با دنیا می توان حکومت داری کرد یا نه؟ اختلاف نظرها در این عرصه را بسیار دانست و گفت: از منظرامام(ره)، رهبر معظم انقلاب و عالمان آگاه و بصیر اسلامی، نه تنها می توان جامعه اسلامی مستقل، آزاد، بدون هیچ گونه وابستگی به بیگانه و متکی به توانمندی های درونی بنا کرد بلکه از آن مهم تر اگر شرایط اقتضاء کرد عالمان دینی مؤظف هستند که جامعه اسلامی را به دور از وابستگی به بیگانه و بر اساس عزت و استقلال بنا کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تحقق وعده های الهی را در گرو استقلال و عزت حکومت دینی خواند و تصریح کرد: اگر حکومت دینی استقلال پیدا کند و هیچ گونه وابستگی به بیگانه نداشته باشد، به یقین وعده های الهی از جمله پیروزی و نصرت هم به کمک جامعه اسلامی می آید و محقق خواهد شد.

 

امام جمعه شهرکرد عدم باور قطعی به وعده ها و کمک الهی را مشکل امروز برخی از مسؤولان نظام بیان کرد و گفت: متأسفانه چون برخی ها هنوز به این باور قطعی نرسیده اند که می توان به خدای متعال و توانمندی های داخلی تکیه کرد و جامعه ای به هم پیوسته و مستقل و به دور از وابستگی به بیگانه شکل داد، وقتی بیگانه قطع نامه ای صادر می کند و یا زیر فصل هفت می برد ترس تمام وجود آن ها را فرا می گیرد.

 

وی به بیان چند نمونه از نصرت ها و عنایت های الهی در حق نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: واقعه طبس، دستگیری ریگی سرکرده گروهک های تروریستی به دست سربازان گمنام امام، خنثی شدن فتنه هایی همچون 78 و 88 یکی پس از دیگری، شکل گیری واقعه نهم دی ماه و تلاش دشمن برای تسخیر شهر آمل در سال 60 نمونه های بارزی از نصرت الهی در حق نظام جمهوری اسلامی است./9457/201/ب1

ارسال نظرات