۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۱۳۱۰۱

آخرین آمار از تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات خبرگان در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: از بین ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۵ نفر انصراف و تعداد ۲۵ نفر نیز رد صلاحیت شدند.
انتخابات  مجلس خبرگان

سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به ارائه آخرین آمار از تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات خبرگان رهبری در استان پرداخت و اظهار داشت: در مجموع 46 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان آذربایجان‌شرقی داوطلب شده بودند که 15 نفر از داوطلبان انصراف دادند.

 


وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام نتایج صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری، از بین 46 داوطلب نمایندگی خبرگان رهبری در استان تعداد 25 نفر نیز رد صلاحیت شدند که در نهایت صلاحیت تنها شش از حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی نفر تائید شده است.

 


معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که استان آذربایجان شرقی 5 نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد، گفت: داوطلبانی که به هر دلیل صلاحیتشان برای نمایندگی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری احراز نشده، طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (هشتم، نهم و دهم بهمن‌ماه) فرصت دارند تا مراتب شکایت خود را به شورای نگهبان ارسال کنند.

 


شبستری ادامه داد: بر همین اساس فقهای شورای نگهبان نیز طبق آئین‌نامه قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز یکشنبه؛ یازدهم بهمن به‌مدت 10 روز کاری فرصت دارند تا به شکایات داوطلبان رد و یا عدم‌ احراز صلاحیت‌ شده رسیدگی و نتایج را به وزارت کشور اعلام کنند که این زمان در تاریخ 20 بهمن‌ماه به پایان می‌رسد.

 


رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نتایج بررسی‌ صلاحیت‌ داوطلبان نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری 20 بهمن نهایی می‌شود، تصریح کرد: پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان روز هفتم اسفند برگزار خواهد شد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ممنوعیت استفاده نامزدهای انتخاباتی از امکانات دولتی جهت تبلیغ اظهار داشت: بر اساس ماده 11 قانون انتخابات، تمامی نهادهای دولتی موظف هستند حداکثر امکانات لازم را برای برگزاری انتخابات در اختیار ستاد انتخابات قرار داده و از هرگونه شائبه استفاده از این امکانات به نفع یا علیه کاندیدا یا جناحی پرهیز کنند.

 


شبستری با بیان این‌که اصل اول حضور آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات است، افزود: تمام تلاش دست اندرکاران برگزاری انتخابات برای اقتدار نظام، پیمان مجدد با آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران، پایبندی به اصول اسلام و اخلاق، تبعیت از اندیشه‌های امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری و پایبندی به قوانین اساس است./935/302/ب1

ارسال نظرات