۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۳۱۳۱۷۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

69 موقوفه آذربایجان غربی در ارتباط با حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: از 5 هزار و 830 موقوفه استان، 69 موقوفه در ارتباط با حوزه های علمیه است.
ديدار رييس سازمان اوقاف با امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت امروز در دیدار نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان غربی، اظهار داشت: فرهنگ سازی برای ایجاد موقوفات جدید در ارتباط با حوزه های علمیه نیاز امروز جامعه است چراکه از دیرباز حوزه های علمیه متکی بر موقوفات بوده است.

 

وی با اشاره به سهم دو درصدی حوزه های علمیه از موقوفات کل کشور، گفت: در آذربایجان غربی از مجموع 5 هزار و 830 موقوفه و 34 هزار رقبه، 69 موقوفه و 4 هزار و 758 رقبه در ارتباط با حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام جوانبخت از ثبت دو موقوفه جدید برای حوزه های علمیه همزمان با سفر رییس سازمان اوقاف وامور خیریه به استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تلاش های ائمه جمعه سلماس و تکاب الگویی برای سایر مسؤولان و ائمه جمعه کشور برای ایجاد وقف جدید در رابطه با حوزه های علمیه باشد.

 

در ادامه دیدار، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اهدای لوح تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و همچنین مجرد، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی به جهت تلاش در راستای ترویج و اعتلای فرهنگ وقف تجلیل کرد./936/203/ب1

ارسال نظرات