۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۳۱۳۵۷۴
امام جمعه کوهبنان:

دهه فجر فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهبنان گفت: در ایام‌الله دهه فجر جشن‌های باشکوهی در مدارس، مساجد و محلات برگزار می‌شود که فقط نباید به صرف جشن بسنده کرد، بلکه باید از این فرصت‌ها به گونه ‌ای استفاده شود که با افزایش معرفت دستاوردها و خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی برای مردم بیان شود.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: ایام دهه فجر انقلاب اسلامی یکی از ایام بسیار مبارک و ارزشمندی است که در این ایام به لطف خدا مردم ایران به برکت مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی بعد از 15 سال به پیروزی رسید، و بعد از این که شهیدان زیادی را تقدیم کردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید؛ و12 بهمن حضرت امام رضوان الله تعالی به کشور برگشتند ودر این روز در انقلاب جانفشانی و ایثارگری بود؛ تا این که 22 بهمن سال 1357 مردم این به پیروزی بزرگ دست یافتند.


وی بیان کرد: خداوند در قرآن می فرمایند« باید این ایام را یادآوری و گرامی بدارید» و لازم است هرساله این روزها گرامی داشته شوند و تاکنون این گونه بوده و هرسال نسبت به سال های گذشته باشکوه تر برگزار شده و امسال نیز این ایام باید با شکوه تر برگزار شود .


امام جمعه کوهبنان با بیان این که انقلاب ما انقلاب اسلام بود، اسلامی که بنیانش توسط نبی مکرم اسلام (ص) گذاشته شد، تصریح کرد: اینجاست که می‌بینیم امروز به برکت این نام و رهبری‌های پیامبرگونه حضرت امام و مقام معظم رهبری، بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای جهان رخ داده و جایگاه و پایگاه دشمنان را به خطر انداخته است‌.

 

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به این که امسال در آستانه انتخابات هستیم، حضور مردم در مراسمات دهه فجر پررنگ تر خواهد بود وهم این که مردم انقلاب و کشور و اسلام را به خوبی درک کردند و می کنند و آمادگی خوبی را پیدا می کنند ودر انتخابات 7 اسفند با حضور خود در این انتخابات حماسه به یاد ماندنی دیگری را خلق می کنند.


وی با بیان این که در آستانه ایام مبارک و با ارزشی قرار داریم، ابراز کرد: چراکه خداوند بر ما منت گذاشت و انقلاب اسلامی را به ما ارزانی داشت و توفیق ادامه راه امام خمینی (ره) و شهیدان همیشه جاوید را به ملت عزیز ایران اسلامی عطا کرد تا در جهان سربلند باشیم.


امام جمعه کوهبنان ابراز کرد: برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی وحدت و همبستگی، پرهیز از گروه‌ گرایی، حزبی و جناحی کارکردن، تکیه بر توان داخلی و تقویت باورهای ملی، حمایت از تولید و سرمایه‌ گذاری ملی باید مدنظر باشد.


حجت الاسلام جعفری روز 22 بهمن را به عنوان یکی از مبارک ‌ترین عیدها دانست و افزود: باید مردم ایران اسلامی با تمام وجود جشن‌های با‌شکوه و در خور شأن ایام‌الله دهه فجر برگزار کنند و انقلاب اسلامی نشأت گرفته از انقلاب امام حسین (ع) و نهضت عاشورا است؛ مهم ‌ترین تفاوت آن با انقلاب‌های دیگر وجود نیروی ایمان و تعهد مردم همچنین رهبری الهی است که حکومتی اسلامی که آرزوی تمام‌ انبیای الهی بود ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به این که ما هر چه عزت و عظمت در جهان داریم از برکت انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: بنابراین باید با تمام وجود در خدمت اسلام، انقلاب و ولایت باشیم و در سایه وحدت و همدلی و لبیک به منویات رهبر فرزانه و متفکر انقلاب زوال و نابودی دشمنان را رقم بزنیم.


امام جمعه کوهبنان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ایام‌الله دهه فجر اعیاد و ایام بسیار شریفی است که به فرموده مقام معظم رهبری در ردیف عید فطر، قربان، غدیر و نوروز واقعی قرار داده شده چراکه خداوند در این ایام لطف ویژه‌ای به مردم ایران اسلامی کرد و با حضور حضرت امام (ره) نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت.


حجت الاسلام جعفری با استناد به سخنان رهبر فرزانه و متفکر انقلاب ادامه داد: تمام انقلاب اسلامی فجر است که زمینه طلوع خورشید عالم‌تاب را مهیا کرد و امیدواریم به‌ زودی منجر به فرج حضرت ولیعصر (عج) و استقرار حکومت عدالت‌ گستر شود.


وی گفت: حفظ روحیه انقلابی و ترویج آن، حفظ هویت دینی و اسلامی و پرهیز از تضعیف نهادهای قانونی از جمله مواردی است که باید در ایام دهه فجر مورد توجه ویژه قرار گیرد چراکه 36 سال مردم ایران در حال انقلاب هستند.


امام جمعه کوهبنان در پایان اضافه کرد: در کوهبنان در ایام‌الله دهه فجر جشن‌های باشکوهی در مدارس، مساجد و محلات برگزار می‌شود که فقط نباید به صرف جشن بسنده کرد، بلکه باید از این فرصت‌ها به گونه‌ای استفاده شود که با افزایش معرفت دستاوردها و خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی برای مردم بیان شود و حضور مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در کوهبنان همزمان با سراسر کشور جلوه خاصی را به برنامه های دهه فجر خواهد بخشید./9709/302/ب3

ارسال نظرات